موضوعات داغ

تویوتا کمری دو دیفرانسیل در راه است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
با وجود اینکه عده زیادی امروزه به دنبال خرید مدل‌های کراس‌اوور و شاسی‌بلند هستند، اما تویوتا می‌داند هنوز هم خودروهای سدان سنتی مشتریان خاص خود را دارند. البته فروش تویوتا کمری نسبت به سال گذشته ۱.۶٪ کاهش داشته و تویوتا آوالون هم با افت فروش ۱۶٪ روبرو شده است. اما با این وجود تویوتا قصد ندارد از عرضه نسل جدید این دو مدل برای مشتریان دست بکشد.
احتمالا برخی از این مشتریان خواستار کشش بیشتری هستند که این مدل‌ها به لطف سیستم رانندگی تمام چرخ محرک ارائه می‌کنند، آن هم بدون اینکه بخواهند یک شاسی‌بلند مثل تویوتا RAV4 یا تویوتا هایلندر بخرند. این دو مدل جدید از سیستم رانندگی تمام چرخ راو۴ بهره می‌برند، البته این شبیه سیستم رانندگی تمام چرخ محرک کمری که بین سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ فروخته می‌شد نیست.
تویوتا کمری دو دیفرانسیل

تویوتا کمری دو دیفرانسیل

سیستم تمام چرخ محرک با کنترل گشتاور دینامیک که کمری ۲۰۲۰ و آوالون ۲۰۲۱ از آن بهره می‌برند مشابه همان سیستمی است که در راو۴ استفاده شده بود. این سیستم می‌تواند ۵۰٪ گشتاور موتور را به محور عقب منتقل کند، و وقتی نیازی به رانندگی تمام چرخ نباشد اتصال کنترل شده با الکترومغناطیس ارتباط میل کاردان با دیفرانسیل را قطع می‌کند تا مصرف سوخت کاهش یابد.
سیستم رانندگی تمام چرخ محرک فقط با موتور بنزینی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته در دسترس است. این موتور در تویوتا کمری LE، XLE و SE توان ۲۰۲ اسب بخار و در کمری XSE و آوالون XLE توان ۲۰۵ اسب بخار تولید می‌کند.
تویوتا گفته سیستم رانندگی تمام چرخ محرک طراحی مجدد شده تا هر وقت به آن نیاز است خودش وارد عمل شود. همچنین این طراحی جدید باعث شده فضای بار و سرنشین این سدان‌ها کمتر از همتایان دیفرانسیل جلوی خودشان نباشد. البته این سیستم جدید روی وزن کمری تاثیر داشته و باعث شده این مدل ۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر از همتای دیفرانسیل جلوی خودش باشد. البته وزن آوالون جدید دقیقا برابر با مدل قبلی خودش است. عرضه کمری جدید از بهار ۲۰۲۰ و آوالون جدید از پاییز ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/24
:Gasoline
بنزین

موتور بنزینی هستش