موضوعات داغ

گردهمایی دهمین سالگرد کلوپ مرسدس بنز؛ از کلاسیک‌های گران‌بها تا مدرن‌های لوکس

عکس مطلب اول
کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران امسال وارد دهمین سال فعالیت خود شد، به همین منظور روز جمعه اول آذرماه جاری شاهد برگزاری گردهمایی باشکوهی توسط این کلوپ در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی تهران بودیم. این مراسم که تحت نظارت کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، میزبان بیش از 200 دستگاه از انواع مدل‌های مرسدس بنز شامل کلاسیک، مدرن کلاسیک و مدرن بود. به‌همین خاطر بازدیدکنندگان توانستند سیر تکامل محصولات این برند محبوب و پرطرفدار را به خوبی مشاهده کنند.

اتفاقی نادر و البته جذاب
از نکات قابل توجه در گردهمایی روز جمعه، حضور 11 دستگاه یونیماگ به‌طور همزمان بود که تاکنون در هیچ‌یک از گردهمایی‌های برگزار شده توسط این کلوپ و سایر گردهمایی‌های کلاسیک برگزار شده در کشور چنین اتفاقی مشاهده نشده است. علاوه‌بر آن دو دستگاه یونیماگ نیوفیس حاضر در این گردهمایی توجه بسیاری از بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان را به خود جلب کرده بود.

یونیماگ

یونیماگ

شایان ذکر است که برخی از یونیماگ‌های حاضر در این حمع به وسایل و تجهیزات کمپینگ مجهز بوده که نشان از قابلیت‌های بالای این محصول جهت سفرهای آفرودی و کمپینگ دارد.

ستاره‌های 10 ساله در آزادی
همان‌طور که گفته شد در این مراسم بیش از 200 دستگاه از انواع مختلف مرسدس بنز حاضر شدند که با توجه به مدت زمان کافی برنامه (از ساعت 11 الی 15)، شاهد تغییر و جابجایی خودروها در طول گردهمایی نیز بودیم. به همین منظور شاهد سیر تکامل نسل‌های مختلفی از انواع کد اتاق‌ها بودیم که با توجه به برنامه‌ریزی دقیق تیم اجرایی کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران درخصوص چیدمان خودروها در فضای پیست، علاقه‌مندان به هر کلاس می‌توانستند به‌2ورت جداگانه به بازدید از خودروهای حاضر بپردازند.

کلوپ مرسدس بنز ایران

کلوپ مرسدس بنز ایران

از بارزترین نمونه‌های کلاسیک حاضر در این مراسم می‌توان به مرسدس بنز 190 با کد اتاق W121 اشاره کرد که به پونتون مشهور شده است. همچنین نمونه‌های کمیاب و ارزشمند دیگری نیز در این مراسم حضور داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به 280SE، 280CE، 450SLC، 300SEL و 450SEL اشاره کرد. از مدل‌های مدرن حاضر نیز می‌توان به مرسدس بنز S500 با کد اتاق W221، مرسدس بنز E250، مرسدس بنز CLC و انواع نسل‌های C کلاس اشاره کرد. اما این مراسم یک مهمان ویژه نیز داشت که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان را به خود جلب کرده بود. حضور یک دستگاه مرسدس بنز C300 کانورتیبل گذرموقت در این مراسم موجب شد تا بسیاری از علاقه‌مندان به این خودرو جذاب و دوست‌داشتنی، از نزدیک با آن ملاقات کنند.
لازم به ذکر است که نسخه کانورتیبل این خودرو هرگز نتوانست به‌صورت رسمی به بازار ایران راه پیدا کند و تنها تعداد انگشت شماری از آن به مناطق آزاد کشور راه پیدا کرده است. همین موضوع باعث شد تا اهمیت حضور آن در این گردهمایی دوچندان شود.

مروری بر تاریخچه کلوپ
در سال 2006 اولین مرکز کلوپ‌های جهانی مرسدس بنز توسط کلاسیک‌سنتر کمپانی مرسدس بنز در اشتوتگارت فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد. پس از گذشت دو سال از فعالیت این کلوپ، در سال 2008 میلادی نیز، اولین کلوپ رسمی مرسدس بنز در ایران با تاییدیه کلاسیک‌سنتر و موزه کلاسیک مرسدس بنز شروع به فعالیت کرد.

کلوپ مرسدس بنز ایران

کلوپ مرسدس بنز ایران

شاید برای بسیاری از علاقه‌مندان سوال باشد که کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران یعنی چه؟ این عبارت دقیقا به این معناست که تمامی فعالیت‌های این کلوپ تحت نظارت کلاسیک سنتر کمپانی مرسدس بنز انجام می‌شود و تاسیس این کلوپ با مجوز موزه کلاسیک و کلاسیک سنتر مرسدس بنز صورت گرفته است. به‌همین خاطر امسال که کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران وارد دهمین سال تاسیس خود شد، لوح تقدیری از کلاسیک سنتر کمپانی مرسدس بنز دریافت خواهد کرد که این اتفاق نادر می‌تواند به عنوان یکی از رویدادهای بسیار مهم خودرویی در کشور تلقی شود.

کلوپ مرسدس بنز ایران

کلوپ مرسدس بنز ایران

کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران هرساله با برگزاری برنامه‌های متفاوت از جمله گردهمایی‌های دوره‌ای، تورهای تفریحی، دوره‌های آموزشی فنی و آکادمی‌ تخصصی رانندگی حرفه‌ای، قصد دارد به‌عنوان یک راه ارتباطی میان دارندگان خودروهای مرسدس بنز در ایران و کمپانی مادر در کشور آلمان، جدیدترین دانش فنی و تحربیات را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. امید است روزی شاهد ایجاد کلوپ‌های هواداری رسمی متعددی برای سایر برندها در کشور باشیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/4
نکته جالبش رنگهای متنوع مدلهای قدیمیه که چهره شهر رو قشنگ میکرد...متاسفانه الان شده سیاه و سفید
1398/9/5
به به چه اسطورهای زیبایی دم صاحباشون گرم