موضوعات داغ

چرا شیشه پیکاپ تسلا هنگام مراسم رونمایی شکسته شد؟ ایلان ماسک توضیح می دهد + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اواخر هفته گذشته، ایلان ماسک در جریان کنفرانس اختصاصی خود رسما از خودروی پیکاپ "سایبرتراک" رونمایی کرد و بسیاری از مخاطبان خود را شوکه کرد، ایلان ماسک در این کنفرانس به توضیح در رابطه با ویژگی های این خودروی پیکاپ مشغول شد و سورپرایزهای زیادی برای مخاطبان خود داشت. از تست بدنه با استفاده از چکش فلزی و ساخت بدنه اتومبیل از استیل ضدزنگ گرفته تا مسابقه درگ با خودروی پورشه 911 و مسابقه طناب کشی با خودروی فورد F-150 که از ویژگی های منحصربه فرد این خودروی پیکاپ تمام الکتریکی به شمار می رود، اما در این معرفی ایلان ماسک تصمیم به نمایش و معرفی یکی دیگر از ویژگی های مهم سایبرتراک داشت و آن هم شیشه های نشکن اتومبیل بود که در جریان کنفرانس سعی داشت با پرتاب یک توپ فلزی استقامت آن را به نمایش بگذارد، اما خلاف این موضوع ثابت شد و در نمایش زنده و با پرتاب گوی فلزی به سمت پنجره جلو و عقب سایبرتراک، شاهد شکسته شدن آن بودیم. حال ایلان ماسک توضیح می دهد که چرا چنین اتفاقی رخ داده است!.

چرا شیشه پیکاپ تسلا هنگام مراسم رونمایی شکسته شد؟

چرا شیشه پیکاپ تسلا هنگام مراسم رونمایی شکسته شد؟


ایلان ماسک در توئیتر توضیحات مختصری می دهد که چرا پنجره سایبرتراک پس از پرتاب گوی فلزی توسط طراح اصلی این شرکت شکسته است. پس از بررسی این موضوع توسط شرکت، به این نتیجه رسیدند که ترتیب انتخاب شده برای انجام آزمایشات بر روی تسلا سایبرتراک نامناسب بوده و می بایست ابتدا گوی فلزی و استقامت پنجره امتحان شده و سپس با پتک فلزی به درب جلوی آن ضربه وارد می کردند. طبق گفته ها، ضربه وارد شده به درب جلو باعث شکسته شدن پایه پنجره شده و بدین ترتیب شیشه نشکن تسلا سایبرتراک که آن را "آرمور گلس" معرفی کرده اند، نسبت به وضعیت نرمال خود شکننده تر شده است.
خب اما در مورد پنجره عقب چطور؟ در هنگام تست استقامت بدنه با پتک فولادی تنها به درب جلو ضربه وارد شده بود و همانطور که در فیلم زیر می بینید، تست گوی فلزی بر روی پنجره عقب نیز اجرا شد و نتیجه مشابهی بدست آمد. ایلان ماسک اشاره ای به پنجره عقب نداشته، اما عده ای می گویند که خودروی پیکاپ سایبرتراک براساس اظهارات تایید نشده یکی از کارمندان تسلا، تنها بر روی پنجره های جلوی خود "شیشه مقاوم" دارد و پنجره های عقب اتومبیل فاقد شیشه نشکن هستند، اما باز این سوال پیش می آید که اگر شیشه عقب اتومبیل با شیشه جلو فرق می کند، چرا ایلان ماسک اجازه تست گوی فلزی بر روی پنجره عقب را داد؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد