موضوعات داغ

بلند قامت استون مارتین از راه رسید + ویدیو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همه ما می‌دانیم که متاثر از جو حاکم در صنعت خودروسازی، بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی به فکر طراحی و ساخت یک خودروی شاسی بلند در کلاس های مختلف افتاده اند. در این خصوص می توانیم به شرکت های خودروسازی لامبورگینی، بنتلی، جگوار و یا شرکت خودروسازی مازراتی اشاره کنیم که یک خودروی شاسی بلند اسپرت و لوکس طراحی کرده و راهی بازار کرده اند و یا می توانیم به شرکت خودروسازی رولزرویس اشاره کنیم که آخرین پروژه خود را به طراحی و ساخت شاسی بلند لوکس "کالینان" اختصاص داده است. حال بعد از مدت‌ها تلاش و انتشار خبرهای مختلف از پروژه جدید استون مارتین، این خودروساز بریتانیایی چند روز پیش رسما از اولین خودروی شاسی بلند خود با اسم DBX رونمایی کرد، یک خودروی کراس اوور کاملا لوکس که قطعا نظیر آن در صنعت خودروسازی نخواهد بود و مخصوص ساخته شده است تا نیاز ثروتمندانی را برآورده کند که به یک خودروی کراس اوور خاص و لوکس احتیاج دارند.

استون مارتین DBX

استون مارتین DBX


در ظاهر، شرکت خودروسازی استون مارتین از زبان طراحی همیشگی خود استفاده کرده است و جلوپنجره خاص آن از سالیان دور تا به امروز تبدیل به امضای این شرکت بر روی تمامی محصولاتش شده است که حالا بر روی این خودروی کراس اوور لوکس هم شاهد بکارگیری آن هستیم. موضوع زمانی جالب تر خواهد شد که پا به داخل کابین این خودرو بگذارید و آنوقت است که در اقیانوسی از چرم باکیفیت غرق خواهید شد. در داخل کابین شرکت خودروسازی استون مارتین هر قسمتی که به فکرش رسیده است را با روکش های چرمی پوشانده تا یک تجربه فوق العاده برای کاربرانش داشته باشد، ولی برای داشتن این همه کیفیت نیاز به صرف هزینه بالایی هم خواهید داشت.
در این رابطه شرکت خودروسازی استون مارتین از مشتریان خانگی خود در انگلستان هزینه پایه 158 هزار پوندی دریافت خواهد کرد و اگر در آمریکا زندگی می کنید، هزینه داشتن نسخه پایه استون مارتین DBX به قیمت 189 هزار و 900 دلاری خواهد رسید. در بازارهای اروپایی و کشور آلمان هم نیاز به صرف هزینه پایه 193 هزار و 500 یورو خواهید داشت. حال بیاید نگاهی به مشخصات فنی این اتومبیل داشته باشیم و اینکه آیا با اختلافی اندک از لامبورگینی اوروس و یا امکان خرید نسخه هشت سیلندر بنتلی بنتایگا با قیمت 165 هزار دلاری، استون مارتین DBX ارزش این را دارد که مشتریانش از لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا چشم پوشی کرده و به فکر خرید این خودروی کراس اوور لوکس باشند؟

استون مارتین DBX

استون مارتین DBX


در بخش فنی شرکت خودروسازی استون مارتین چیز جدیدی برای مشتریانش ندارد و در واقع از همان موتور هشت سیلندر 4 لیتری AMG استفاده می کند که درست بر روی استون مارتین ونتیج و DB11 هم مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور با اتصال به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و استفاده از سیستم چهارچرخ محرک، در حداکثر توانایی خود می تواند قدرت 542 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتن متری داشته باشد و این یعنی حداقل شتاب 4.5 ثانیه و سرعت 291 کیلومتر برساعتی که بسیار ضعیف تر از لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا خواهد بود، ولی خب همچنان استون مارتین با این عملکرد در بین خودروهای پرسرعت قرار خواهد گرفت و می تواند مشتریان خود را راضی نگه دارد.
این خودرو از لحاظ فنی حداقل وزن 2245 کیلوگرمی خواهد داشت که بر روی سیستم تعلیق بادی 3 گانه سوار شده و توسط میراگراهای تطبیقی الکترونیکی و همچنین سیستم کنترل کننده برقی 48 ولتی حمایت خواهد شد تا بهترین تجربه رانندگی را برای کاربرانش داشته باشد. به لطف این سیستم تعلیق، استون مارتین DBX در مقایسه با حالت استاندارد رانندگی خود می تواند 45 میلی متر افزایش ارتفاع در مواقع عبور از مسیرهای خارج از جاده و یا کاهش ارتفاع 50 میلی متری هنگام رانندگی در سرعت های بالا و یا هنگام مسابقه داشته باشد.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد