موضوعات داغ

افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت قطعات خودرو در بازار

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در هفته اخیر با افزایش قیمت بنزین شاهد تشدید نظارت ها برای جلوگیری از افزایش کالاها بوده ایم. وزارتخانه ها، سازمان ها و اتحادیه های مختلف با ابلاغیه های متعدد خواستار عدم افزایش قیمت محصولات شدند. با تشدید نظارت ها برای جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مختلف، گویا بازار قطعات خودرو مستثنی بوده و خریداران شاهد افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو در بازار بوده اند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، مشاهدات نشان می دهد اقلام پرمصرفی مانند دیسک صفحه کلاچ، سرسیلندر، واشر سرسیلندر و سایر قطعات پرمصرف افزایش 10 تا 15 درصدی داشته اند. به عنوان مثال قیمت دیسک صفحه کلاچ از 850 هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش یافته است. اکثرا فروشندگان قطعات خودرو معتقدند که در بازار قطعات خودرو تشدید نظارتی وجود ندارد و قیمت ها بر اساس سلیقه فروشندگان به فروش می رسد. از سوی دیگر خودروسازان توانایی تامین قطعات مورد نیاز بازار را ندارند و راه برای عرضه قطعات بی کیفیت و جعلی توسط سودجویان باز شده است و باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.
در این بازار بی نظارت، بازار روغن های تقلبی داغ است. با وجود اظهارات برخی مسئولین درمورد مدیریت عرضه روغن تقلبی در بازار، اما همچنان روغن بی کیفیت در بسته بندی های به ظاهر معتبر با قیمت ارزان در بازار در حال فروش است. به عنوان مثال فردی 4 لیتر روغن در خودروی خود ریخته و با طی مسافت هزار کیلومتری فقط با نیم لیتر روغن در خودروی خود روبه رو شده است. این امر باعث بروز بسیاری از تصادفات و خرابی خودروها می شود.
در سوی دیگر علاوه بر بلاتکلیفی مردم در خرید قطعات خودرو، بازار خودروسازان چینی فقط تمرکز بر فروش محصولات خود دارد و در عرضه قطعات به خریدارن ضعیف عمل می کنند. مردم نیز در این شرایط مجبورند با دردسر زیاد و قیمتی بالاتر قطعات خودروهای چینی را در بازار خریداری کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد