موضوعات داغ

ارائه طرح دو فوریتی برای تک نرخی شدن بنزین

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: با توجه به فساد زا بودن بنزین دو نرخی، طرح دو فوریتی تک نرخی شدن بنزین با نرخ 1500 تومان به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است. با بنزین 1500 تومانی برای هر لیتر، دولت سالانه 17 هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت و بخشی از کسری بودجه دولت نیز جبران می شود. همچنین در این طرح با حذف بنزین 3 هزار تومانی، حذف کمک های معیشتی که در پی افزایش بنزین در نظر گرفته شده حذف خواهد شد، زیرا این کمک ها در قانون تعریف نشده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: یکی از دلایل ارائه این طرح، نارضایتی مردم از افزایش قیمت بنزین و در نظر نگرفتن مسائل امنیتی بوده و این موضع باعث شده تا مخالفین نظام حداکثر بهره برداری را از این موضوع داشته باشند. این طرح در تاریخ 4 آذرماه تحویل هیات رئیسه مجلس شده و بررسی آن به دلیل عدم حضور رئیس مجلس به بعد از تعطیلات مجلس موکول شده است.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 در ادامه با انتقاد از عملکرد مجلس در رابطه با موضوع افزایش قیمت بنزین، بیان داشت: مردم از مجلس انتظار عملکرد مناسب تری نسبت به این موضوع دارند و نباید مجلس در این موضوع منفعل عمل کند و به چند نطق و تذکر بسنده کند. این مسائل باعث می شود مجلس صدمه ببیند چرا که گویی به راحتی از تبعات ناشی از گرانی بنزین گذشته است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/7
وقتی میگن مملکت بی صاحاب و شیر تو شیره راست میگن !
یهویی بدون حساب کتاب یه عده تصمیم میگیرن بنزین 3 برابر کنن یارانه بدن ,یه عده ی دیگه میخوان کمتر کنن و یارانشو حذف کنن .اونم درمورد بنزین که شریان اصلی مملکته نه چیبس و پفک !!!! یعنی خودشون که با پارتی و رانت مسئول میشن خودشون هم یه عده رو باز با پارتی و رانت مشاور و کارشناس میکنن که هیچ کدومشون درک از اداره ی مملکت ندارن.
1398/9/7
هيچي گرون نشده....بیچاره مردم
1398/9/8
وای چه مجلسیون دلسوزی
یه وقت فکر نکنین چون انتخاباتشون نزدیکه این بازی سیاسیشونه
1398/9/9
ممه رو لولوخورد دنبال چی هستید