موضوعات داغ

ورود جت های اختصاصی به ایران واقعیت دارد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی اظهار داشت: 15 فرودگاه داخلی میزبان 90 درصد از پروازهای داخلی کشور هستند و با توجه به وجود 60 فرودگاه در کشور و دارا بودن ظرفیت خالی زیادی که در این زمینه وجود دارد، می توان از دیگر پتانسیل های پروازی مانند ایرتاکسی ها در جابه جایی مسافران بهره بیشتری برد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: صنعت هوایی از اهمیت بالایی برخوردار است و این صنعت باید به گونه ای توانمند شود که بتواند خودش را شکل دهد و خدماتش به صورت مستمر ادامه یابد. در این راستا با هماهنگی با دستگاه های مختلف مانند دولت، مجلس، مجمع مصلحت نظام و ... موارد مختلفی از قوانین و زیرساخت ها مانند نرخ ثابت دولتی و .. را ایجاد و تسهیل کردیم. با اجرای این طرح شبکه پروازی از انحصار خارج و سرمایه گذار نیز در زمانی مناسب به سرمایه خود خواهد رسید و برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی خواهد داشت. همچنین برای مردم نیز حق انتخاب و قدرت خرید وجود خواهد داشت تا بتواند از پروازهای مختلف استفاده کند.
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی در ادامه بیان داشت: در رابطه با این موضوع پیشنهادی به شورای عالی هواپیمایی ارائه شد که به تصویب رسید. این پیشنهاد تاسیس شرکت های هواپیمایی که یکی از آنها ایرتاکسی ها هستند، اما با این تفاوت و ویژگی که شرایط برای همه متقاضیان یکسان باشد و از انحصار جلوگیری شود. به عنوان مثال اگر یه نفر قصد تاسیس ایرتاکسی دارد، نیازی به داشتن سرمایه ثابت یک شرکت هواپیمایی فول سرویس، ساختارهای فنی و بازرگانی و دیگر الزامات نداشته باشد.
دهقان در ادامه گفت: تاکنون برخی از متقاضیان درخواست تاسیس شرکت های ایرتاکسی را ارائه داده اند که موافقت اصولی برای آنها صادر شده و این موضوع تنها منحصر به شرکت های هواپیمایی موجود در کشور نخواهد بود و هدف ما رونق شرکت های مختلف هواپیمایی از جمله ایرتاکسی ها بوده تا انگیزه بیشتری بین متقاضیان شکل بگیرد.
وی در پایان تصریح کرد: سازمان هواپیمایی به عنوان یک دستگاه رگولاتوری نمی تواند تسهیلاتی برای تاسیس ایرتاکسی فراهم کند و متقاضیان باید تا حدی از آورده خودشان استفاده کنند. هزینه و چگونگی رونق ایرتاکسی ها به نوع هواپیما بستگی دارد که شرکت های هواپیمایی متقاضی از آن استفاده می کنند. ما در زمینه واردات انواع هواپیماها از جت های اختصاصی تا هواپیماهای 10 تا 15 نفره مشکلی نداریم و هر شرکت بسته به مشتری و جامعه هدف خود می تواند از این هواپیماها استفاده کند. بنابراین هر کسی هم بخواهد از این بستر استفاده کند، با توجه به نوع هواپیمایی که انتخاب می کند، هزینه اش را پرداخت خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/18
جالب ماشینای بالای ۴۰ هزار دلار برای مردم لوکس حساب میشه البته فقط برای مردم و استفادش ممنوعه بعد خودشون ماشینای ۱۰۰ هزار دلاری و جت شخصی سوار میشند.