موضوعات داغ

مسابقه درگ بین جیپ رانگلر، تویوتا لندکروزر، فولکس واگن آماروک و لندروور دیسکاوری + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
معمولا در مسابقات درگ شاهد رقابت خودروهای اسپرت یا قدرتمند با یکدیگر هستیم. شاید تاکنون صدها درگ بین چنین خودروهایی دیده باشید، اما تا حالا چیزی شبیه این درگ ندیده‌اید. این رقابتی بین خودروهای آفرود دیزلی است که در پیست درگ با یکدیگر مسابقه می‌دهند.
در این مسابقه شاهد رقابت این خودروهای شاسی بلند هستیم: لندروور دیسکاوری با موتور دیزلی ۲ لیتری با توان ۲۴۰ اسب بخار، تویوتا لندکروزر با موتور چهار سیلندر خطی ۲.۸ لیتری ۱۷۷ با توان اسب بخار، جیپ رانگلر با موتور دیزلی ۲.۲ لیتری با توان ۲۰۰ اسب بخار و فولکس واگن آماروک با بزرگترین موتور بین حاضران در مسابقه یعنی موتور دیزلی ۳ لیتری با توان ۲۵۸ اسب بخار. همان‌طور که می‌دانید تمام این خودروها تمام چرخ محرک هستند.
خب کدامیک برنده درگ ۴۰۰ متری خواهد شد؟‌ البته که برنده را لو نمی‌دهیم اما نگاهی به برخی اتفاقات حین مسابقه داریم. در ابتدا مدل ضعیف‌تر از نظر قدرت به لطف شروع خوبش از بقیه جلو می‌افتد اما خیلی سریع جایگاه اول را از دست می‌دهد. سپس مدل قدرتمند در جایگاه اول قرار می‌گیرد و دیسکاوری با کوچک‌ترین موتور بین رقبا پشت سر آن قرار می‌گیرد.
این تست نشان می‌دهد داشتن یک موتور بزرگ لزوما به معنای سریع‌تر بودن یک خودرو نیست. عوامل زیادی مثل توان خروجی، گیربکس، وزن، کشش و موارد دیگر در مسابقات درگ نقش مهمی دارند. در این ویدیو همچنین شاهد یک مسابقه با شروع در حال حرکت هستیم که نتایج آن هم دقیقا شبیه مسابقه از حالت سکون است. تست ترمز بین این خودروها هم قطعا ارزش تماشا کردن دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/14
عالی بود البته نماینده تویوتا لندکروز پرادو بود نه خود لندکروز که درسگمنت دیگریه...