موضوعات داغ

فورد به نمایندگی‌هایش هشدار داد: تبلیغ Mach-E با تخفیف فوق‌العاده ممنوع!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در بازار اروپا و آمریکا، رسم بر این است که نمایندگی‌ها و خرده‌فروشی‌ها، هنگام عرضه یک محصول جدید به بازار، با ارایه تخفیفات ویژه و وسوسه انگیز، خریداران را به سمت محصولات جدید می‌کشانند. حال فورد به نمایندگی‌های خود هشدار داده که تبلیغات مربوط به پیش فروش فورد Mach-E را با تخفیفات ویژه همراه نکنند. تصمیمات فورد برای قیمت‌گذاری کراس‌اوور جدید الکتریکی خودش، با انتقادات بسیاری از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف روبرو شده است.
این خبر که توسط رسانه CarsDirect منتشر شده، اعلام می‌کند که شرکت فورد، ساختار قیمت گذاری رسمی در مورد محصول جدید خود، یعنی فورد Mach-E را به تمام نمایندگی‌های خود ابلاغ کرده است. فورد با این حرکت، اجازه نمی‌دهد که قیمت فورد Mach-E توسط مکانیسم بازار، یعنی عرضه و تقاضا تعیین شود. برخی اعتقاد دارند فورد از کاهش شدید قیمت محصول جدید خود، هراسان است. این مورد به خصوص با توجه به اینکه فورد Mach-E یک خودرو الکتریکی است و توسعه آن بسیار هزینه‌بر بوده، برای شرکت آمریکایی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. فورد قصد دارد از ابتدای ورود به بازار خودروهای برقی، خود را قوی‌تر از آن‌چه که هست، نشان دهد.

Mach-E

Mach-E

از سوی دیگر، تحفیف‌دهی به یک عامل جلب توجه کاذب در دست نمایندگی‌ها و خرده‌فروش‌ها تبدیل شده است. برخی از خرده‌فروش‌ها با استفاده از شعار تخفیف، توجه مشتریان زیادی را نسبت به خود جلب می‌کنند، در حالی‌که عملا تخفیف چندانی برای خریداران در نظر گرفته نشده و رقم پرداختی چندان فرقی با قیمت دقیق نخواهد داشت. مطابق تئوری فورد، هنگامی که مشتریان به دنبال تخفیف در نمایندگی‌های مختلف جستجو می‌کنند، با قیمت‌هایی یکسان روبرو خواهند شد. به همین دلیل آمار فروش کلی افزایش خواهد یافت و تعداد فروش به نمایندگی‌های مختلف تقسیم خواهد شد. علاوه برآن، اعتماد مشتریان به برند فورد نیز افزایش می‌یابد.
به نظر می‌رسد که فورد به دنبال مشتاق نگه داشتن خریداران فورد Mach-E است. تاکنون 13657 نفر در پیش ثبت نام این خودرو شرکت کرده‌اند و بنابر اعلام شرکت آمریکایی، تمامی نسخه‌های فرست ادیشن فورد Mach-E به فروش رفته‌اند. فورد هنوز آمار دقیقی از اینکه چند نسخه فرست ادیشن ساخته شده، اعلام نکرده است، اما هر کدام از این خودروها به قیمت 61000 دلار فروخته شده‌اند. خریداران این خودروها، باید تا اواخر سال 2020 برای تحویل خودروهای خود، صبر نمایند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد