موضوعات داغ

تسلا سایبرتراک، نمایشی برای جلب توجه؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی تسلا همزمان با معرفی کامیون تمام الکتریکی و همچنین نسل دوم تسلا رودستر، به مخاطبان خود وعده طراحی و ساخت یک خودروی پیکاپ را داد و در این یکی دو سال اخیر هم تمام سعی خود را کرد تا هیچگونه اطلاعات و یا تصاویری از این خودرو به بیرون درز نکند تا در زمان مناسب مخاطبان خود را سورپرایز کند و چنین چیزی هم شد!. در طول یکی دو سال اخیر خودروی پیکاپ تسلا هیچگونه آزمایشی در جاده های عمومی نداشت و حتی هیچگونه نشانه ای از طراحی و الگوی آن وجود نداشت و بسیاری از طراحان مستقل با الهام از طراحی محصولات فعلی تسلا، یک چهره خیالی برای پیکاپ تسلا ترسیم کردند، تا اینکه بلاخره کمپانی خودروسازی تسلا در هفته های گذشته اولین پیکاپ تمام الکتریکی و همچنین یکی از مورد انتظارترین محصولات خود را در یک کنفرانس اختصاصی معرفی کرد و همه را شوکه کرد!.
تسلا در این نمایشگاه به جرات یکی از بدترین و زشت ترین خودروهای قرن 21 را معرفی کرد، با یک طراحی بسیار ساده و شدیدا زاویه دار که شاید در یک مدت زمان بسیار کوتاه ظاهر آن ایده پردازی شده و نمونه اولیه آن ساخته شده است و همین موضوع باعث شده تا واکنش بسیاری از فعالان صنعت خودروسازی، بویژه موسسات ایمنی را در پی داشته باشد.

رندر گرافیکی تسلا سایبرتراک با رعایت نکات ایمنی

رندر گرافیکی تسلا سایبرتراک با رعایت نکات ایمنی



طراحی فعلی تسلا سایبرتراک

طراحی فعلی تسلا سایبرتراک



با معرفی این خودرو توسط تسلا، موسسه یوروانکپ به عنوان یکی از معتبرترین و معروف ترین موسسات ایمنی در جهان، طراحی این اتومبیل را سرشار از ایراد دانست و اعلام کرد که اگر این خودرو با طراحی فعلی خود به مرحله تولید برسد، به هیچ عنوان استاندارد ایمنی لازم را دریافت نخواهد کرد و حدود 90 درصد از کارشناسان طراحی بدنه اتومبیل را غیراستاندارد و کاملا غیرایمن توصیف کردند.
در همین رابطه، طراحان وابسته به وبسایت "موتور وان"یک رندر گرافیکی از خودروی تسلا سایبرتراک آماده کرده اند که این اتومبیل را با استانداردهای لازم برای تولید نشان می دهد. همانطور که در تصویر شاهد هستید، در طرح گرافیکی این خودرو چراغ های استاندارد مورد استفاده قرار گرفته، دوربین های دید عقب جانبی در نبود آینه طراحی شده، شیشه جلو مجهز به برف پاکن بوده، ارتفاع اتومبیل نسبت به زمین حالت استاندارد به خود گرفته، زوایای تیز اتومبیل بویژه در قسمت جلو اصلاح شده و همچنین بر روی چرخ های اتومبیل رینگ و لاستیک های معقول با اندازه استاندارد طراحی شده است که خودروی پیکاپ تسلا سایبرتراک را بیش از پیش به واقعیت نزدیک می کند.
باتوجه به این شرایط، تسلا سایبرتراک را قطعا می توانیم نمایشی برای جلب توجه از سوی ایلان ماسک بدانیم که اصول طراحی ایمنی در آن رعایت نشده و به نظر می رسد که تنها یک طرح اولیه برای توسعه و ساخت یک نسخه کامل تر خواهد بود و تنها با اصلاح ظاهر خودرو و رسیدن به استانداردهای لازم است که تسلا سایبرتراک اجازه فعالیت در بازار را بدست خواهد آورد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/14
کابینت سازی عمو ایلان و شرکا شعبه ایالات متحده