موضوعات داغ

پاییز سرد بازار خودرو؛ ابر و باد دست به دست هم داده اند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
از ابتدای پاییز امسال و پیش از گران شدن بنزین سرمایه های سرگردان مجددا به بازار خودرو هجوم آورده و سبب گران شدن خودروها شدند. با افزایش نرخ بنزین، روند صعودی قیمت خودروها شیب بیشتری به خود گرفته و کاهش افت تولید از جانب خودروسازان نیز به این ماجرا دامن زده است.
به نقل از دنیای اقتصاد، عامل دیگری که سبب افزایش قیمت خودروها شده رشد نرخ ارز در طی یک ماه گذشته است.
به این ترتیب خودروی پرمصرف، کم‌مصرف و دوگانه‌سوز همگی افزایش قیمت را تجربه کردند، با این حال مسوولان صنعتی کشور اصلاح نرخ بنزین را بر بازار خودرو بی‌تاثیر خوانده و بازهم بر وجود دلالان تاکید داشتند.
در همین رابطه رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت علت اصلی افزایش قیمت ۴۰۵ و پراید را قیمت سازی دلالان در فضای مجازی میداند. وی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داده که افزایش قیمت بنزین به‌صورت طبیعی بر قیمت هر کالاهایی اثر گذاشته و نمی‌توان تاثیر آن را نادیده گرفت.
گفته می شود قیمت خودروهای دوگانه‌سوز بیشتر از مابقی خودروها افزایش یافته است. به طوری که سمند گازسوز که در اواخر آبان ماه ۹۷ میلیون تومان قیمت داشت حالا به قیمت ۱۱۶ میلیون تومان رسیده است. این وضعیت در مورد سایر خودروهای گازسوز نیز وجود دارد به‌طوری‌که پژو ۴۰۵ گازسوز نیز از ۸۰ میلیون تومان به ۹۵ یا حتی ۱۰۰ میلیون تومان هم رسیده است.
البته لازم به ذکر است بازار خودرو این روزها بیش از پیش در رکود به سر برده و از نبود مشتری رنج می برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد