موضوعات داغ

بنزین سوپر 3500 تومانی را نه مردم می‌خواهند نه جایگاه‌داران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های یکی از اعضای هیئت مدیره کانون جایگاه داران کشور، عرضه بنزین سوپر برای جایگاه داران نیز همچون خریداران مقرون به صرفه نیست و اکنون اکثر جایگاه‌ها فاقد بنزین سوپر است.
به نقل از تسنیم، ابراهیم بعاجی با بیان اینکه توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها کم شده است، افزود: با توجه به این‌که پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی، قیمت بنزین سوپر به 3500 تومان در هر لیتر افزایش یافته و این بنزین بدون سهمیه به مردم عرضه می‌شود، استقبال از این فرآورده نفتی تاحد قابل توجهی کاهش یافته است.
وی توضیح داد: هزینه خرید یک تانکر 30 هزار لیتری بنزین سوپر بیش از 100 میلیون تومان است و این تانکر تنها 3 میلیون تومان سود عاید جایگاه داران می کند که با توجه به درگیر بودن نقدینگی جایگاه داران و هزینه‌های جاری، اصلا مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل نیز اکنون اکثر جایگاه‌ها فاقد بنزین سوپر است.
عدم عرضه و یا حداقل کاهش عرضه بنزین سوپر در کشور به معنی افزایش آلایندگی خودروها و خرابی موتورهای حساس به بنزین معمولی است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/17
مردم بدبختی که ماشینهاشون احتیاج به بنزین سوپر داره باید چیکار کنن ؟ حتما هم لازم نیست بنز و پورشه داشته باشی ، همین جک و هایما با موتورهای توربو هم باید بنزین سوپر بزنن !
1398/10/9
چرا نمیخواهیم؟با نوشتن اینجور مقاله ها بهانه دست مسئولین میدهید تا همین بنزین سوپر هم صادر کنند.مجبوریم ، وگرنه باید اکتان تقلبی بخریم آخرش هم کلی خرج موتور ماشین کنیم.