موضوعات داغ

اختلاف قیمت خودروهای دوگانه سوز با تک سوز

عکس مطلب اول
این روزها بازار خودرو بعد از افزایش قیمت بنزین تغییر جهت داده و به سمت خرید خودروهای دوگانه سوز رفته و یا قصد دوگانه سوز کردن دارند. در کشور نیز تعداد خودروهای دوگانه سوز بالا نیست و تنها می توان خودروهای مانند پژو 405، پارس، سمند و چند مدل وانت را خریداری کرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو درباره وضعیت بازار بعد از افزایش قیمت بنزین گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین، خرید خودروهای دوگانه سوز به صرفه تر است. این خودروها به دلیل تعداد کم آن دربازار با افزایش قیمت نسبت به نمونه های تک سوز بنزینی مواجه شده اند. قبل از افزایش قیمت بنزین تفاوت قیمتی خودروهای دوگانه سوز و تک سوز بنزینی در بازار 1 تا 2 میلیون تومان بود، اما اکنون پس از افزایش قیمت بنزین تقاضا برای خرید خودروهای دوگانه سوز افزایش یافته و باعث افزایش این اختلاف قیمتی شده است.
وی در ادامه درباره قیمت برخی خودروهای گازسوز در بازار گفت: در حال حاضر قیمت سمند معمولی 95 میلیون و نمونه دوگانه سوز آن 117 میلیون است. قیمت پارس معمولی 101 میلیون و نمونه دوگانه سوز آن 117 میلیون تومان خرید و فروش می شود. وانت نیسان دوگانه سوز نیز در بازار با قیمت 87 میلیون تومان معامله می شود.
موتمنی در پایان تصریح کرد: نمونه دوگانه سوز پراید از سال 96 دیگر به بازار عرضه نشد و دلیل این عدم عرضه نیز مشخص نیست. در حال حاضر فقط نمونه کارکرده این خودرو در بازار وجود دارد. تا مهرماه و آبان ماه اختلاف خاصی بین خودروهای دوگانه سوز و تک سوز وجود نداشت، اما بعد از افزایش قیمت بنزین این اختلاف به 10 الی 14 میلیون تومان رسیده است و بیشترین اختلاف نیز مربوط به خودرو سمند است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/27
سمند گاز سوز مقرون به صرفه تر است یا بنزین سوز؟

داده ها
قیمت هرکیلوگرم سی ان جی=۶۵۶/۸ تومان
قیمت هر متر مکعب سی ان جی =۴۵۴/۳ تومان
مصرف سمند معمولی در سیکل ترکیبی۸/۶ لیتر
مصرف سمند ای اف سون در سیکل ترکیب 7,88 لیتر
مصرف گاز سمند ای اف سون ۸/۸ متر مکعب به ازای هر صد کیلومتر
مفروضات
پیمایش سالیانه ۲۵۰۰۰ کیلومتر در سال
محاسبات
مصرف گاز به نرخ دولتی سالیانه ای اف سون بر حسب متر مکعب ۲۵۰×۸.۸× ۴۵۳/۲ = ۹۹۷۰۴۰ تومان هزینه گاز
مصرف سالیانه بنزین سوپر به نرخ آزاد سمند معمولی ۲۵۰×۸/۶×۳۵۰۰ = ۷۵۲۵۰۰۰ تومان
۷۵۲۵۰۰۰ - ۹۹۷۰۴۰=6,527,960 تومان مبلغی که دارنده سمند بنزین سوز نسبت به سمند گاز سوز در سال بیشتر هزینه می نماید
تفاوت قیمت سمند معمولی با ای اف سون در دی ماه ۹۸ چهل میلیون تومان می‌باشد، سود سالیانه بانکی با احتساب نرخ سود ۱۸ درصد مساوی است با ۷۲۰۰۰۰۰ تومان
۷۲۰۰۰۰۰ - ۶۵۲۷۹۶۰ = ۹۹۷۰۴۰ تومان
سود سالیانه باقی مانده سمند معمولی بنزین سوز بعد از پرداخت قیمت بنزیت در بدترین شرایط ممکن که تمامی سال بنزین سوپر آزاد مصرف نماید تقریبا یک میلیون تومان میباشد
سود سالیانه سمند lx بنزین سوز با موتور xu7 در شرایط واقعی عادی تقریبا معادل سه میلیون و نیم تومان به روش بالا محاسبه می‌گردد.
بنابر این پرداخت چهل میلیون تومان اضافه تر بابت سمند گاز سوز هیچ گونه صرفه اقتصادی ندارد .