موضوعات داغ

قیمت تمام شده هر لیتر بنزین برای دولت

عکس مطلب اول
همایون صالحی رئیس هیات مدیره کانون جایگاه داران اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی میانگین مصرف روزانه بنزین در هشت ماهه نخست سال از حدود 96 تا 98 میلیون لیتر به 75 میلیون لیتر پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین رسیده و بر اساس اطلاعات میدانی از استان ها، بیش از 30 درصد کاهش مصرف بنزین داشته ایم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، وی در ادامه درباره مصرف بنزین سوپر گفت: حدود دوسال است که بنزین سوپر به دلیل تحریم ها کمتر عرضه شده و بیشتر صادر می شود. البته در تهران به دلیل مسائل سیاسی به مقدار بیشتری عرضه می شود. بر اساس آمارها مصرف بنزین سوپر پس از سهمیه بندی بنزین از یک میلیون لیتر به 400 هزار لیتر کاهش پیدا کرده است.
رئیس هیات مدیره کانون جایگاه داران در ادامه بیان داشت: بعد از افزایش قیمت بنزین، استفاده از بنزین سوپر کاهش یافته و با ماندن بنزین سوپر در مخازن، فضای خالی مخازن در زیر زمین بیشتر شده و با تغییر حجم، تبخیر افزایش می یابد و جایگاه داران ضرر می کنند.
صالحی در ادامه با بیان اینکه تغییر قیمت بنزین، میزان مصرف را در یک بازه زمانی کوتاه مدت کاهش می دهد، گفت: روش منطقی و عقلانی برای کاهش مصرف سوخت، توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت های مربوطه است.
وی در پایان درباره قیمت تمام شده هر لیتر بنزین گفت: بر اساس گفته ها قیمت تمام شده هر لیتر بنزین برای دولت 4 تا 5 هزار تومان است. اینکه گفته می شود بنزین در کشور ارزان است یک تحلیل اشتباه بوده، بلکه باید قیمت بنزین را نسبت به سبد درآمدی مردم در نظر گرفت.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/20
خسته نباشید...ارزان بودن بنزین تحلیل اشتباه بود
با درآمد مردم بنزین لیتر 500 تومن هم زیاد است. چرا این حرفارو الان میزنید؟ چیزی درست ميشه؟!
1398/9/22
کیفیت ودوام وکارایی عالی است
1398/9/22
جیره بگیرهاوکارمندهای بیکاروناکارآمدی مدیران قیمت تمام شده بنزین رابالامیبرد،نتنها بنزین بلکه تمام مایحتاج کشوررابالامیبرد،قیمت تمام شده بنزین بایدامروزپانصدت چنان باشدولی قرارنیست چون ارزان باشدبایدامروزده هزارتومان باشد،بامید...
1398/9/22
چراخبرکذب رامنتشرمیکنیدبنزین برای دولت باحمل ونقل وپرت تبخیرلیتر 800 تومان است یانکنه شما نفت وارد میکنید آقا اون زمان که مردم باورمیکردندگذشت