موضوعات داغ

افزایش ۱۰ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در تهران پس از گرانی بنزین

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مصرف گاز طبیعی خودرو های گازسوز منطقه تهران هم‌زمان با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت 10 درصد رشد داشته است.
به نقل از تسنیم، حسن قلی‌پور در این خصوص توضیح داد: در مجموع آبان ماه امسال 60 میلیون و 543 هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) به خودرو های گازسوز پایتخت عرضه شده است که در مقایسه با مهرماه با 55 میلیون و 64 هزار مترمکعب، حدود 5 میلیون مترمکعب (9.9 درصد) افزایش نشان می‌دهد. به احتمال زیاد میزان افزایش در ماه آذر در شهر تهران و دیگر استان‌ها بیش از این خواهد بود.
وی ادامه داد: بیشترین مقدار مصرف سی‌ان‌جی کشور در آبان ماه امسال مربوط به منطقه تهران با 60 میلیون و 543 هزار و 528 مترمکعب و کمترین آن مربوط به منطقه چابهار با 268 هزار و 779 مترمکعب بوده است.
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: 50 درصد از ظرفیت اسمی عرضه گاز طبیعی (سی‌ان‌جی) به خودروها هم‌اکنون خالی است و امکان عرضه دو برابری گاز طبیعی به خودرو های دوگانه‌سوز تا بیش از 40 میلیون مترمکعب (مصرف روزانه) نیز وجود دارد.
گفته می شود در حال حاضر میانگین روزانه مصرف سی‌ان‌جی 21 میلیون مترمکعب بوده و پیش بینی می شود مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه 24 میلیون مترمکعب افزایش یابد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد