موضوعات داغ

طرحی برای تبدیل تاکسی های خطی به تاکسی های آنلاین

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
شنیده ها حاکی از آن است که یکی از شرکت های ارائه دهنده آنلاین تاکسی اینترنتی در حال ارائه قابلیتی است که شباهت‌های زیادی به «اوبر پول» (Uber Pool) دارد.
به نقل از دیجیاتو؛ گفته می شود اسنپ از حدود 2 هفته پیش در حال ارائه محدود سرویسی با نام اسنپ لایت است که بر اساس آن با هر خودرو ۳ مسافر برای مسیرهای از پیش تعیین شده جابه‌جا خواهند شد.
گفته می شود ممکن است نام این سرویس در زمان معرفی رسمی به کل تغییر کند و یا حتی اگر مرحله آزمایشی با موفقیت پشت سر گذاشته نشود این سرویس به کل کنار گذاشته شود.
در حال حاضر و با اجرای آزمایشی این طرح ۱۲ مسیر در سایت اسنپ لایت به چشم می‌خورد و تعداد مسیرها نیز در حال افزایش است. در واقع، مبدا و مقصد‌ها مشخص هستند و کاربر با انتخاب گزینه مورد نظر می‌تواند هزینه پایین‌تری نسبت به اسنپ اکو (تاکسی آنلاین دربستی) را پرداخت کند.
پیش از این نیز دیگر شرکت ارائه دهنده آنلاین تاکسی های اینترنتی یعنی تپ‌سی در زمستان سال ۹۶، سرویس «لاین» را به شکل محدود عرضه کرد و در نیمه اول سال ۹۷، آن را به شکل گسترده در اختیار کاربران و رانندگان گذاشت.
در لاین، دو متقاضی سفر می‌توانند از خودرو استفاده کنند و هزینه سفر نیز برای مسافرها کاهش پیدا می‌کند. در تپ‌سی لاین، خودرو به سراغ مسافرهای اول و سپس دوم می‌رود و به همین ترتیب مسافرانی که مبدا و مقصدهای نزدیک به هم دارند را سوار و پیاده می‌کند.
البته لازم به ذکر است که در نمونه مشابه خارجی این سرویس یعنی در اوبر پول مسافرانی که مسیری مشابه دارند به یک خودرو هدایت می‌شوند و همچنین سرویس اوبر پول به سراغ هر مسافر نمی‌رود، بلکه ممکن است لازم باشد مسافر برای رسیدن به مبدا و مقصد، مقداری پیاده روی کند.
در حال حاضر و با توجه به سرویس اسنپ لایت کاربر به سراغ محل‌هایی می‌رود که اسنپ لایت در آن حضور دارد و در مقصد‌های از پیش تعیین شده نیز پیاده می‌شود.
احتمال دارد این ویژگی مقدمه طرحی باشد برای سازمان دهی و ارائه سهمیه بنزین به مسافرکش های شخصی.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد