موضوعات داغ

تجهیز دناپلاس توربوشارژ به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های مدیرعامل ایران خودرو فرآیند بومی‌سازی فناوری تولید گیربکس‌های دستی و اتوماتیک 6 دنده داخلی آغاز شده است.
به نقل از پرشین خودرو، فرشاد مقیمی در این خصوص توضیح داد: برای تجهیز خودرو دناپلاس توربوشارژ به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته، گیربکس در ابتدا به صورت سی.بی.یو و در گام بعدی سی.كی.دی تامین می شود.
وی افزود:‌ نخستین مدل نمونه‌سازی گیربکس دستی شش دنده با دانش فنی ایرانی و با همکاری مرکز تحقیقات ایران خودرو، شرکت‌های ساپکو و نیرو محرکه و بدون اتکا به شرکای خارجی و در شرایط محدودیت های بین‌المللی در اسفندماه سال جاری رونمایی می شود.
مقیمی تاکید کرد:‌ تولید این نوع گیربکس با 95 درصد ساخت داخل از سال آینده آغاز می شود. همچنین تجهیز محصولات ایران خودرو به گیربکس 6 دنده نسبت به گیربکس‌های پنج دنده فعلی 2 تا 5. 2 درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.
وی همچنین توضیح داد: براساس مطالعات 50 درصد نیاز فعلی بازار گیربکس اتوماتیک بوده و ایران خودرو در این زمینه نیز برنامه هایی دارد. پروژه طراحی و ساخت گیربکس های اتوماتیک شش دنده (DCT) با 70 درصد عمق داخلی سازی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان صورت خواهد پذیرفت.
مدیرعامل ایران خودرو ظرفیت تولید شرکت نیرو محرکه را روزانه دو هزار و 500 دستگاه انواع گیربکس عنوان کرد و افزود: تولید گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شش دنده در این شرکت با آخرین فن‌آوری های روز و با کیفیت بالا صورت خواهد گرفت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/25
اقای مقیمی شما ساندروف دنا پلاس رو بدلیل بسیار خنده دار تحریم حذف کردی همه میدونن دروغ حالا در مورد گیربکس حرف میزنی ،،کی به حرفهای شما اعتماد داره ،،،مدیریت شما هم مثل مدیران دیکه جز اینکه واقعا تفکرت مثل اونا نباشه و در عمل دید شما فعلا فقط دارین راه اونها رو ادامه میدین