موضوعات داغ

اوپل آزمایش خودروی تمام الکتریکی مخصوص رالی خودش را آغاز کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اوپل آزمایش پایداری خودروی تمام الکتریکی مخصوص رالی خودش یعنی کورسا ای رالی کاپ که اولین خودروی باتری الکتریکی مخصوص رالی دنیاست را آغاز کرد. این خودرو در مرکز آزمایشی دودنهوفن آلمان که دارای یک پیست سرعت ۵ کیلومتری و ۱ کیلومتر سنگفرش سخت بلژیکی است مورد آزمایش قرار گرفت.
جورگ شرات مدیر بخش موتوری اوپل در این باره گفته است:
ما دو هدف داریم. هردو خودرو بیشترین مسافتی که می‌توانند را طی می‌کنند تا بیشترین مقدار اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند. قبلا هیچ خودروی الکتریکی در مسابقات رالی شرکت نکرده، پس ما باید به محاسبات و شبیه‌سازی خودمان تکیه کنیم. این محاسبات در نهایت با اطلاعات واقعی جایگزین خواهند شد. همچنین تمرکز ما روی مدیریت ظرفیت و دمای باتری و بهبود دادن نرم‌افزار است.
وقتی تست کورسا ای رالی به پایان برسد، اوپل یک نمونه اولیه دیگر از روی آن خواهد ساخت که خودروهای مشتریان از روی آن ساخته خواهند شد. در ابتدا ۲۰ نسخه از این خودرو با توان ۱۳۶ اسب بخار تولید می‌شود، و ۱۵ تا از آن‌ها تابستان آینده برای حضور در یک تست سازمان‌دهی شده تحویل داده خواهند شد.

اوپل

اوپل

شرات در ادامه گفته است:
در خودرویی با برند کاپ، باید همیشه و تحت هر شرایطی بهترین عملکرد در دسترس باشد. ما قصد داریم کورسا ای رالی در حد نسخه بنزینی قبلی خودش یعنی اوپل آدام کاپ یا بهتر از آن باشد. در حالی که این دو تقریبا قدرت خروجی برابری دارند، اما گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر کورسا ای رالی خیلی بیشتر از آدام کاپ است.
به لطف باتری قرار گرفته زیر بدنه، مرکز گرانش خودرو پایین است، و توزیع وزن هم خیلی خوب صورت گرفته، که برای یک خودروی مسابقه‌ای سریع اهمیت زیادی دارد. حالا ما باید بهترین شاسی از نظر تعادل را پیدا کنیم، پس در ماه ژانویه شبیه‌سازی مراحل مختلف رالی را آغاز خواهیم کرد.
کورسا ای رالی از همان باتری کورسا الکتریکی استفاده می‌کند که با هر بار شارژ می‌تواند مسافت ۳۳۷ کیلومتری را طی کند. در مدل رالی سه حالت رانندگی وجود دارد: حالت مسابقه‌ای که تمام قدرت و گشتاور خودرو را به مسافت ۶۰ کیلومتر در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ حالت بارانی که منحنی گشتاور مطابق با سطوح لغزنده دارد؛ و حالت اکو برای صرفه‌جویی در انرژی که برای رانندگی بین مراحل مختلف مسابقه طراحی شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد