موضوعات داغ

نگاهی به قیمت ام وی ام X22 در بازار آزاد + جدول قیمت دی ماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در یکی دوسال اخیر بازار هاچ‌بک کراس‌ها بسیار پررونق بوده و محصولات مختلفی در این سگمنت عرضه شدند. ام وی ام X22 ، رنو ساندرو استپ وی، دانگ فنگ H30 کراس و لیفان X50 بخشی از این خودروها هستند. این محصولات به علت شباهت به شاسی‌بلندها و فضای زیاد کابین، مورد توجه خانواده‌ها و جوانان قرار گرفتند.
دوران رونق هاچ‌بک کراس‌ها در بازار ایران چندان دوام پیدا نکرد. نوسانات اقتصادی و بازگشت تحریم‌های خودروسازی موجب زوال این خودروها در بازار شدند. برخی از محصولات به دلیل تحریم از خط تولید شرکت‌ها خارج شدند. آن‌هایی که باقی ماندند نیز با قیمت‌هایی چندبرابر به فروش می‌رسند و دیگر مشتریان قبلی خود را ندارند. با این حال برخی از این خودروها همچون ام وی ام X22 طرفداران خود را حفظ کردند. در این مطلب به بررسی قیمت ام وی ام X22 در بازار خواهیم پرداخت تا درک بهتری از شرایط بازار این محصول داشته باشید.

کراس‌اوور تجمل گرا
هاچ‌بک کراس‌ها عمدتا خودروهایی ساده و کم‌آپشن هستند. علت آن نیز قیمت‌ پایین‌تر این محصولات نسبت به شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای بزرگتر است. حتی برخی خودروها همچون رنو ساندرو استپ وی که نسخه بلند قد رنو ساندرو محسوب می‌شود، از ساده‌ترین امکانات رفاهی محروم هستند. تمامی هاچ‌بک کراس‌ها از قوای فنی مشابهی بهره می‌برند و به همین علت نیاز است تا با ارایه مزیتی جدید، محصول خود را در بازار متمایز نمود.

ام وی ام X22

ام وی ام X22

مدیران خودرو با توجه به نکته فوق، تصمیم به عرضه محصولی متفاوت در این سگمنت گرفت. ام وی ام X22 کراس‌اووری است که امکانات رفاهی فراوانی را در خود جای داده و سعی در متفاوت بودن نسبت به رقبای خود دارد. سانروف برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسورهای پارک، دوربین دنده عقب، نمایشگر چند منظوره 8 اینچی لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، نمایش فشار باد تایرها، روکش چرمی صندلی‌ها، کروز کنترل، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD ، سیستم کنترل پایداری ESP ، کنترل کشش TCS ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC ، ترمز کمکی EBA و بسیاری از امکانات دیگر، زمینه ساز برتری ام وی ام X22 بر نزدیک‌ترین رقیب خود، یعنی رنو ساندرو استپ وی شدند.

عرضه در تیپ‌های رنگارنگ
در خودروسازی دنیا رسم بر این است که یک محصول با تیپ‌‌بندی به مشتریان عرضه می‌شود. این دسته بندی رنگارنگ که طیف گسترده‌ای از امکانات را در سطوح مختلف ارایه می‌دهد، مشتریان مختلف با سطوح بودجه گوناگون را قادر به خرید خودرو مطلوبشان می‌کند. این رویه در خودروسازی کشورمان معمولا به فراموشی سپرده می‌شود و محصولات تنها در یک یا نهایتا دو تیپ با اختلاف اندک عرضه می‌شوند.

ام وی ام X22

ام وی ام X22

مدیران خودرو برای متفاوت بودن در بازار ایران، از رویکرد فوق بهره گرفته است. ام وی ام X22 در شش تیپ و در دو دسته بندی دنده‌ای و اتوماتیک توسط این شرکت به فروش رسید. تیپ‌های مختلف ام وی ام X22 در بازار حدود بیست میلیون تومان با یکدیگر اختلاف دارند و به مشتریان امکان انتخاب خودرو متناسب با بودجه را می‌دهند. بازه گسترده قیمت ام وی ام X22 این محصول را به رقیب خودروهای مختلفی در بازار تبدیل کرده است.

تعادل قیمت بازار و کارخانه
مدیران خودرو همواره به واسطه شرایط فروش اقساطی خود مشهور بوده است. این موضوع موجب شده تا قیمت ام وی ام X22 در بازار پایین‌تر از نرخ رسمی کارخانه باشد. نوسانات شدید بازار و افزایش روزانه قیمت خودروها، موجب شده که قیمت ام وی ام X22 روز به روز افزایش یابد و به حد تعادلی با قیمت کارخانه برسد. البته هنوز هم اختلاف اندکی میان قیمت این خودرو در بازار و کارخانه دیده می‌شود که قابل چشم‌پوشی است.

ام وی ام X22

ام وی ام X22

قیمت ام وی ام X22 در نسخه‌های کارکرده افت قابل توجهی دارد و این خودرو را به انتخابی مطمئن در آشفته بازار تبدیل می‌کند. اما اگر قصد خرید نسخه‌های صفرکیلومتر ام وی ام X22 را دارید، به شما پیشنهاد می‌شود خرید خود را از طریق نمایندگی‌های مدیران خودرو انجام داده و از شرایط فروش اقساطی شرکت بهره‌مند شوید. در جدول زیر نگاهی به قیمت ام وی ام X22 در بازار آزاد داشتیم که بررسی آن به مخاطبان توصیه می‌شود. ذکر این نکته ضروریست که قیمت‌ها تقریبی هستند و ممکن است با ارقام مختلفی در بازار مواجه شوید.

سال ساختتیپکارکردرنگبدنهقیمت
1398اتوماتیک اسپرت اکسلنتصفرکیلومترسفیدبدون رنگ203 میلیون تومان
1397اتوماتیک اسپرت اکسلنت44,000 کیلومترآبیبدون رنگ167 میلیون تومان
1397اتوماتیک اسپرت اکسلنت7,000 کیلومترگیلاسیبدون رنگ158 میلیون تومان
1396اتوماتیک اسپرت اکسلنت38,000 کیلومترسفیدبدون رنگ157 میلیون تومان
1396دنده ای اسپرت اکسلنت45,000 کیلومترسفیدبدون رنگ140 میلیون تومان
1396اتوماتیک اسپرت اکسلنت70,000 کیلومترآبیبدون رنگ148 میلیون تومان

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/11
عجب لگنیه این ماشین
1398/10/12
سلام بنده این خودرو داشتم اصلا ماشین خوبی نیست