موضوعات داغ

رژیم سخت نیسان برای کاهش هزینه‌ها؛ از حذف تخفیف‌ها تا کاهش تبلیغات

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به جز فرار عجیب کارلوس گون رئیس سابق نیسان از حبس خانگی در ژاپن طی تعطیلات سال نو میلادی، نیسان با مشکلات شرکتی استانداردی هم روبرو شده است: مسائلی مثل بازدهی مدیران و کاهش هزینه‌ها.
نیسان در ابتدای ماه دسامبر، ماکوتو یوچیدا را به عنوان مدیر اجرایی، رئیس و مدیر عامل این شرکت معرفی کرد. تیم یوچیدا شامل جون سکی در نقش مدیر اجرایی و مدیر عملیاتی بود، اما او پس از دو هفته اعلام کرد نیسان را به مقصد شرکت قطعه‌سازی نیدک ترک می‌کند.
این تغییرات مدیریتی با قوانین جدیدی هم همراه بود، جایی که نیسان ژاپن به مدیرانش دستور داد تا پایان سال ۲۰۱۹ باید هزینه‌های غیرضروری مثل تخفیفات خرید خودرو و مراسم‌های تبلیغاتی را کاهش دهند.
این قوانین در شعبه‌های دیگر نیسان مثل شعبه آمریکای شمالی هم اجرا شد و کریس کیف رئیس نیسان آمریکای شمالی اعلام کرد تا مارس ۲۰۲۰ اقداماتی در خصوص کاهش هزینه‌ها انجام خواهند داد. این صرفه جویی در هزینه‌ها حاصل ۵۰٪ کاهش هزینه سفرها و دیگر موارد است.
البته کیف گفته این تاثیری روی نمایندگی‌ها ندارد و مشتریانی که قصد خرید خودروهای نیسان را دارند هیچ تغییری نسبت به گذشته احساس نخواهند کرد. او در این باره گفته است:
نیسان همچنان از نمایندگی‌ها به بهترین شکل حمایت می‌کند تا مثل همیشه خدمات سریع و مناسبی به مشتریان ارائه دهند. تجربه خرید مشتریان تحت تاثیر این کاهش هزینه‌ها قرار نمی‌گیرد.
کیف در ادامه گفته نیسان به دنبال معرفی ۱۰ مدل طی ۲۰ ماه آینده است که خط تولید نیسان را ۷۰٪ تازه می‌کند. علاوه بر سدان کامپکت سنترا ۲۰۲۰ که اوایل امسال عرضه خواهد شد، انتظار می‌رود این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۰ از کراس‌اوور نیسان روگ ۲۰۲۱، نسخه تولیدی از کراس‌اوور مفهومی تمام الکتریکی نیسان آریا و احتمالا یک مدل اسپرت Z جدید رونمایی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد