موضوعات داغ

چرا موتورسوارها، سیستم موتورسیکلت خود را از انژکتوری به کاربراتور تغییر می دهند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حبیب الله محمودان نایب رئیس انجمن قطعه سازان موتورسیکلت درباره تغییر موتورهای انژکتوری به کاربراتوری اظهار داشت: هزینه پایین تعمیر و نگهداری موتورهای کاربراتوری در مقایسه با انژکتوری ها بسیاری از خریداران را به سمت تبدیل موتورهای انژکتوری به کاربراتوری تشویق می کند. این روزها علاوه بر فعالیت بسیاری از واحدهای تعمیرگاهی، دهها سایت برای تبدیل انژکتور به کاربراتور در این زمینه فعالیت کرده و اقدام به تبلیغات در فضای مجازی می کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از پرشین خودرو، وی ادامه داد: هر گونه نظارت بر تردد موتورهای کابراتوری توسط دستگاه های ناظر و حتی پلیس را غیر ممکن است زیرا با وجود اینکه بر روی کارت سوخت بسیاری دارندگان موتورسیکلت کلمه انژکتور ثبت شده، اما افراد اقدام به تغییر و تبدیل به کاربراتور کردند که به هیچ وجه قابل شناسایی نیست.
نایب رئیس انجمن قطعه سازان موتورسیکلت در ادامه با اشاره به برخی آمارها در خصوص آلایندگی بالای موتورهای کاربراتوری تصریح کرد: میزان تولید آلایندگی موتورهای کاربراتوری نکته مهمی است، اما هیاهویی که در این سال های درباره موتورسیکلت های کاربراتوری صورت گرفته با اهداف دیگری بوده است، زیرا یک موتورسیکلت 125 سی سی کاربراتوری نمی تواند چند برابر یک خودرو با حجم موتور 2000 هزار سی سی تولید آلایندگی کند.
وی با بیان اینکه آمار بالایی از موتورهای کابراتوری در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: البته عمده موتورهایی که تبدیل می شوند در مناطق روستایی و شهرهای درجه دوم و سوم استفاده می شوند که هیچ نظارتی بر نوع موتورسیکلت های مورد استفاده وجود ندارد.
محمودان با انتقاد از اختصاص ارز جهت واردات این گونه قطعات به کشور گفت: چرا باید ارزی که برای دارو و مواد خوراکی و بسیاری از مواد اولیه کارخانجات تولیدی مورد نیاز است صرف واردات کاربراتور و لاستیک و برخی قطعات غیر ضروری شود.
نایب رئیس انجمن قطعه سازان موتورسیکلت در پایان با اشاره به اینکه این افراد هر گونه قطعات را با سفارش گذاری وارد می کنند، تصریح کرد: علاوه بر کاربراتور ده ها مدل انژکتور نیز توسط این افراد وارد می شود، انژکتورهایی که به هیچ عنوان کارایی انژکتور را برای کاهش آلایندگی را ندارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/15
از دست اندرکاران عزیز خودروبانک درخواست داریم به مناسبت عزای عمومی حاج قاسم جان طراحی سایت خود را تغییر دهد.
1398/10/16
سلام خسته نباشید این انژکتوری که ساختین اصلا ب درد موتور سواران نمیخوره اگه تو مسیر نا گهانی باتری بسوزه درد خیلی اذیت میشید اگه توی باک موتور کمتر از 2لیتر بنزین باشه روشن نمیشه ما توی ایران از کجا یک باک بنزین پیدا کنیم سهمیه ما روزانه نیم لیتر است موتور اصلا روشن نمیشه بعدش هم انژکتور برقی است اگه دچار مشکل تو مسیر باشه تو بیابان کی درست میکنه من خودم داشتم این حرف را میزنم یه موتور دارم 8ساله گرفتم کار برات ازش راضیم چون یه روز هم اذیت نکرده منو یه کابرات بنزین منو 2کیلومتر میبره این کجاش الاینده داره موتورم را داخل یه فضایی بسته هم روشن کنم چشم نمیسوزونه ولی انژکتور وا ویلا حرف منطقی بزنید اقایون کار شناس زورتون میاید کسی انژکتور سوار نمیشه لا اقل به فکر مردم هم باشید از کجا هزینه اضافی بیدن
1400/5/26
واقعیت اینه تو حجم پایینتر از ۲۰۰ سی سی کاربران بهتر از انژکتوره و ۴سوپاپ بودن یک مزیت.شرکت هوندا تو سال ۲۰۲۱ داره کاربرات میزنه بعد ما......
1401/8/11
هیچ کدام از موتور سیکلت‌های انژکتوری تولید داخل استاندارد و با کیفیت نیستند و این کار از پایه اشتباه بوده ، یعنی شاید کمی در شهرهای بزرگ آلودگی کمتری ایجاد کنند اما قابل اطمینان نیستند و استفاده کنندگان پس از مدتی ناچار به تغییر آن به کاربراتوری خواهند بود لطفاً محصول با کیفیت و اصولی بسازید تا همه استقبال کنند