موضوعات داغ

هیوندای از طرح مفهومی تاکسی هوایی عمودپرواز با مقیاس کامل رونمایی کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نمایشگاه لوازم الکترونیکی در لاس‌وگاس همیشه جایگاهی برای عرضه محصولات کاربردی در زندگی روزمره بوده است. طی چند سال گذشته، این مراسم به محلی برای خودروسازان تبدیل شده تا از تکنولوژی‌های جالب خود درباره خودرو رونمایی کنند. یکی از جالب‌ترین محصولات رونمایی شده امسال، طرح مفهومی پهپاد عمودپرواز هیوندای بود.
هیوندای یک ابتکار جاه‌طلبانه برای حل مشکلات حمل و نقل ارائه داده که شامل یک پهپاد بزرگ می‌شود. این شرکت با همکاری اوبر این طرح مفهومی را ساخته که با نام تاکسی هوایی شهری شناخته می‌شود و مردم را به صورت هوایی در شهر جابجا می‌کند. هیوندای این وسایل نقلیه را تولید می‌کند و اوبر مسائلی مثل کنترل هوایی و ارتباط مردم روی زمین با تاکسی‌های هوایی را برطرف می‌کند.

ماشین پرنده هیوندای

ماشین پرنده هیوندای

هدف این کار ساده‌سازی فرآیند هم‌سفری به منظور جابجایی چندین مسافر به صورت همزمان روی هواست. هیوندای و اوبر در حال کار روی زیرساختی برای بلند شدن و فرود آمدن این وسیله نقلیه جدید هستند. شاید بهتر است این وسیله را یک تاکسی هوایی و هم‌سفری خطاب نکنیم، بلکه آن را یک هلیکوپتر بدانیم که پنج نفر را همزمان جابجا می‌کند.
هیوندای آن‌قدر در ساخت این وسیله نقلیه مصمم است که بخش حمل و نقل هوایی شهری را تاسیس کرده، اما این تاکسی هوایی فعلا در حد یک طرح مفهومی است. قبلا دیگر خودروسازان هم ایده‌های مشابهی درباره خودروهای پرنده و تاکسی‌های هوایی ارائه داده بودند، اما هیچکدام توجهی به قوانین و مقررات مرتبط با وسایل نقلیه هوایی نداشتند.
اما شگفت‌زده کردن مردم با خودروهای پرنده راه خوبی برای جلب توجه آن‌ها نسبت به پروژه‌های نوین حمل و نقل و همکاری با شرکت‌های محبوب بین مردم است. هیوندای هم به این دلیل نمایشگاه لوازم الکترونیکی را برای رونمایی از این محصول انتخاب کرده که حمل و نقل شهری نقش خیلی مهمی در زندگی روزمره همه ما دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/22
و خاک بر سر لگن سازهای داخلی