موضوعات داغ

تویوتا قصد دارد شهری برای آزمایش تکنولوژی‌های آینده بسازد +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر رونمایی سونی از یک خودرو در نمایشگاه لوازم الکترونیکی امسال به اندازه کافی عجیب نبوده، تویوتا اعلام کرده در حال ساخت یک شهر در ژاپن است تا تکنولوژی‌های آینده را در آن‌جا آزمایش کند. این خودروساز نام این شهر را شهر بافته شده گذاشته، که اشاره به ارتباط تنگاتنگ مردم، اقامتگاه‌ها و سیستم حمل و نقل دارد.
این شهر مساحتی ۷۰ هکتاری دارد و در پایه کوهستان فوجی ساخته می‌شود. تویوتا می‌خواهد این شهر یک آزمایشگاه زنده باشد که مردم در آن زندگی و کار می‌کنند. سپس تویوتا از این فرصت منحصر به فرد استفاده می‌کند تا آزمایشات مختلفی در زمینه‌ وسایل نقلیه خودران، علم رباتیک، حمل و نقل شخصی، خانه‌های هوشمند و هوش مصنوعی انجام دهد.
طراحی این شهر برعهده شرکت معماری دانمارکی بیارکه اینگلس است. این شرکت قبلا طراحی دفتر گوگل در مانتین ویو و دفتر مرکزی این شرکت در لندن را برعهده داشته است. در شهر بافته شده، از ترکیب چوب ژاپنی سنتی همراه با محصولات ساخته شده توسط ربات‌ها استفاده می‌شود. سقف‌ تمام خانه‌ها برای تولید برق بیشتر دارای پنل‌های خورشیدی است.

شهر تویوتا

شهر تویوتا

این شهر خاص دارای سه نوع خیابان مختلف خواهد بود. خودروهای سریع‌تر جاده مخصوص خود را دارند. وسایل حمل و نقل خودران با سرعت کم مثل تویوتا ای‌-پالت و عابران پیاده در دو نوع دیگر جاده رفت و آمد می‌کنند. مسیرهای مخصوص پارک کردن در دسترس تمام خودروها قرار ندارند.
تمام ساکنان از تکنولوژی‌های پیشرفته مثل سنسورها بهره می‌برند که سلامتی آن‌ها را کنترل می‌کنند. دستیارهای رباتیک هم به راحت‌تر شدن زندگی مردم در این شهر کمک می‌کنند.
تویوتا قصد دارد ۲۰۰۰ نفر را در شهر بافته شده ساکن کند. این خودروساز از شرکت‌ها و موسسات آموزشی دعوت کرده تا بخشی از این شهر آزمایشی باشند. کارمندان تویوتا هم اگر بخواهند می‌توانند در این شهر زندگی کنند. آکیو تویودا رئیس شرکت تویوتا درباره این پروژه گفته است:
ما از تمام کسانی که دوست دارند به بهبود زندگی مردم در آینده کمک کنند، از این زیست بوم پژوهشی خاص بهره ببرند و به ما در ایجاد روشی عالی برای زندگی و حمل و نقل کمک کنند دعوت می‌کنیم به ما بپیوندند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد