موضوعات داغ

وام ۵ میلیون تومانی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
براساس گفته های سرپرست مدیریت سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مذاکراتی با یکی از بانک های خصوصی کشور در حال انجام است که مطابق آن یک وام 5 میلیون تومانی برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای شخصی اعطا خواهد شد.
به نقل از ایرنا، حسن قلیپور در این خصوص توضیح داد: «در صورت به نتیجه رسیدن این مذاکرات و اجرایی شدن آن، این تسهیلات بلاعوض نخواهد بود اما بخش زیادی از هزینه‌های دوگانه‌سوز کردن خودرو را پوشش می‌دهد.»
وی همچنین به مصوبه تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی با وام بلاعوض اشاره کرده و افزود: «بعد از امضای تفاهم‌نامه با بانک ملت برای تامین اعتبار، روند کار به خوبی پیش می‌رود. بازپرداخت اصل و سود این وام از محل صرفه‌جویی بنزین خودروهای عمومی دوگانه‌سوز شده شامل وانت بارها،‌ تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی انجام خواهد شد.»
گفته می شود شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به دنبال هوشمندسازی جایگاه‌های سی.ان.جی است. هرچند مصوبه این موضوع اواخر سال گذشته صادر شده اما به نظر می رسد دلیل مشکلاتی که وجود دارد هنوز کار به طور کامل انجام نشده است.
قلیپور همچنین در خصوص 920 هزار خودرویی که دوگان سوز شده اما در تبدیل کارت سوخت خود مشکل دارند نیز توضیح داد: «اسناد این خودروها تغییر نکرده و به همین دلیل نیز تبدیل کارت سوخت آن ها با مشکل مواجه شده است. به همین جهت وزارت صنعت می خواه این خودروها و سایر خودروهایی که در مراکزی به جز خودروسازی‌ها دوگانه‌سوز شده‌اند را معاینه فنی کرده و برای آنها کارت سلامت صادر کنند تا اسناد آن ها نیز دوگانه‌سوز شود.»
وی در خصوص کمبود جایگاه سی.ان.جی در تهران نیز توضیح داد: «در حال حاضر تامین زمین مهمترین چالش پیش رو است زیرا در صورت تامین زمین بخش خصوصی آماده تاسیس جایگاه‌ها است. فعلا 300 نقطه در شهرداری‌ها، پایانه‌ها و میادین میوه تره در شهر تهران شناسایی شده تا مشکل کبود جایگاه در پایتخت حل شود.»
سرپرست مدیریت سی.ان.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در انتها در خصوص گازسوز کردن موتورسیکلت‌ها نیز افزود: «در حال حاضر 4 میلیون موتور سیکلت در تهران تردد می‌کنند و اگر تنها یک میلیون موتورسیکلت دوگانه سوز شود، ‌تاثیر قابل توجهی در مصرف بنزین و کیفیت هوا خواهد داشت.»

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/20
وام خودرو
1398/12/24
س کدام دوگانه سوز کردن میگفتند همه ماشینهارو می خواهند رایگان گازی کنند همش الکی بود وام 90درصد میخواهند بدهند
1399/1/31
بنده که تاکسی اینترنتی دارم زندگیمو با همین ماشین میگذرونم تا الان که فروردین ۹۹ هم تموم شد سه ماه از ثبتنام بنده برا گازسوز بقول خودشون رایگان گذشته و کسی حالمونم نپرسید، و سهمیه بنزینی هم که فقط من حرفشو شنیدم شش ماه شد و فقط انتظار و بنزین سه تومنی سهم بنده بود. امیدوارم یکی بالاخره اینو قبول کنه که ما هم ایرانی و از همین اب و خاک هستیم و رو ثروت خابیدیم و اما صدامونو کسی نمیشنوه و از فشار و دردایی که بخدا حق ما نیست داریم میمیریم