موضوعات داغ

درگ تویوتا سوپرا با فورد موستانگ بولیت؛ رقابت غرب و شرق + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فورد موستانگ یکی از خودروهایی است که در مسابقات درگ مختلف حضور داشته است. از وقتی نسل کنونی S550 از سال ۲۰۱۵ در سراسر جهان عرضه شده، این خودروی پونی در سراسر جهان در مسابقات درگ مورد آزمایش قرار گرفته است. در این ویدیو هم شاهد درگ فورد موستانگ بولیت سبز با یک تویوتا سوپرا نقره‌ای هستیم.
این گروه قبلا هم درگی بین موستانگ و سوپرا برگزار کرده بودند که در آن مسابقه یک بی ‌ام ‌و Z4 هم حضور داشت. موستانگ GT در آن مسابقه با زمان ۱۳.۱۶ ثانیه پس از تویوتا با زمان ۱۲.۸۳ ثانیه و بی‌ ام‌ و با زمان ۱۳.۰۲ ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت.
در این درگ، به جای موستانگ GT با توان ۴۶۰ اسب بخار، بولیت با توان ۴۸۰ اسب بخار حضور دارد. سوپرا هم از موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ با توان ۳۳۵ اسب بخار بهره می‌برد. هردو خودرو دیفرانسل عقب هستند و با اینکه سوپرا ۱۴۰ کیلوگرم از موستانگ سبک‌تر است، اما به نظر نمی‌آید این نسبت قدرت به وزن برای برتری سوپرا کافی باشد. به هر حال موستانگ ۱۴۵ اسب بخار نسبت به سوپرا برتری دارد. آیا در واقعیت هم همین‌طور است؟
تویوتا به اینکه توان سوپرا ۳۳۵ اسب بخار است اصرار دارد، اما تست‌های مختلف نشان می‌دهند این مدل می‌تواند توانی تا ۴۰۰ اسب بخار هم تولید کند. اما باز هم بولیت از نظر قدرت برتری زیادی نسبت به سوپرا دارد.
اما در واقعیت این‌طور نیست. اگرچه معمولا نتیجه چنین درگ‌هایی را لو نمی‌دهیم، اما بولیت عملکرد بدتری نسبت به موستانگ GT در درگ قبلی دارد. گیربکس اتوماتیک سریع سوپرا باعث برتری آن نسبت به بولیت با گیربکس دستی و سنتی می‌شود.
آیا واقعا بولیت این‌قدر ضعیف است یا با وجود یک راننده ماهرتر می‌توانست عملکرد بهتری در این درگ داشته باشد؟

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/22
وقتی طراحی بی ام و باشه همین میشه.تویوتا هم به بی ام و ایمان اورده