موضوعات داغ

از هر 4 خودرو، کیلومترشمار یک خودرو دست‌کاری شده ‌است

عکس مطلب اول
دی و بهمن همواره از ماه‌های شلوغ خرید و فروش خودرو محسوب می‌شوند. متاسفانه افزایش قیمت‌ خودروها طی دو سال اخیر باعث شده تا قدرت خرید مردم کاهش یافته و در نتیجه، بازار خرید و فروش خودروی دست دوم بیش از پیش رونق بگیرد.
از سوی دیگر سه ماه پایانی سال، بهار واسطه‌های خودرو محسوب می‌شود! واسطه‌هایی که خودروها را در ماه آبان و آذر خریداری می‌کنند و همزمان با تب بازار در فصل زمستان به بازار ارائه می‌کنند. خودروهایی که بسیاری از آنها با مشکلات متعدد بدنه و فنی روبرو هستند و به اسم خودروهای سالم و با کارکرد پایین به خریداران فروخته می‌شوند.
آمارها نشان می‌دهد که 75 درصد خودروهای دست دوم دارای انواع ایرادات فنی یا بدنه هستند. رنگ‌شدگی با 40 درصد بیشترین آمار را در بین آسیب‌های خودرو داراست. ایرادات فنی و دستکاری کیلومتر هم به ترتیب با 32 و 25 درصد در رده دوم و سوم آسیب‌های متداول خودروهای دست دوم قرار می‌گیرند.
شرکت همراه مکانیک به عنوان اولین شرکت کارشناسی خودرو در کشور به آمار قابل توجهی در کارشناسی خودرو دست یافته است. انجام بیش از 80 هزار کارشناسی خودرو در محل باعث شده تا این شرکت به بانک اطلاعات قابل توجهی در خصوص انواع خودرو دسترسی داشته باشد. شکل زیر وضعیت خودروهای کارکرده کارشناسی شده توسط همراه مکانیک را مشخص می‌کند.

همراه مکانیک

همراه مکانیک

به نظر نمی‌رسد با دیدن آمار فوق نیازی به اثبات ضرورت انجام کارشناسی پیش از خرید خودرو وجود داشته باشد.
25 درصد خودروهای دست ‌دوم، کیلومتر واقعی را نشان نمی‌دهند!!
تعویض کیلومتر خودرو برای فروش با قیمت بالاتر، از قدیم راهی برای افراد سودجو بوده‌است؛ اما متاسفانه با توجه به قیمت بالایی که اغلب خودروها دارند، حساسیت و تاثیر این امر بیشتر شده است. برای اینکه با میزان تاثیر کارکرد بر قیمت خودرو بیشتر آشنا شویم یک مثال می‌زنیم: خودروی پژو 206 سال 1392 با 140 هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی حدود 63 میلیون تومان دارد. حال اگر کیلومتر همین خودرو دست‌کاری بشود و عدد مسافت طی شده به70 هزار کاهش پیدا کند، قیمت خودرو در حدود 66 میلیون تومان خواهد بود.
البته مشکل اصلی دست‌کاری کیلومتر در خودروهای لوکس محسوس‌تر است؛ هیوندای النترا 2016 با 60 هزار کیلومتر کارکرد، قیمتی برابر با 400 میلیون تومان دارد. حال اگر کیلومتر خودرو دست‌کاری شده باشد و 20 هزار، عددی باشد که برای کارکرد نشان داده‌می‌شود، 416 میلیون تومان ارزش آن خودرو است؛ یعنی با کارشناسی نکردن خودرو حداقل 16 میلیون تومان ضرر می‌کنید.
شاید فکر کنید 25 درصد عدد قابل توجهی نیست اما باید بدانید که به‌طور معمول هر خریدار، 3 تا 5 خودرو را بازدید می‌کند تا به خودروی ایده‌آل خود برسد؛ از طرفی هم بین هر 5 خودرو یک خودرو را می‌توان پیدا کرد که کیلومترشمار آن دست‌کاری شده‌باشد؛ پس بدانید که این خطر ممکن است شما را هم با ضرر روبه‌رو سازد.

خرید خودروی کارشناسی شده، بهتر است از کارشناسی خودرو!!
همانطور که گفتیم به‌طور میانگین هر خریدار حداقل 3 الی 5 خودرو را بررسی می‌کند تا به خودروی ایده‌آل خود برسد.
از طرف دیگر خریداری که به ضرورت کارشناسی خودرو پیش از خرید آگاه است، برای تمام خودروهایی که به نظرش ایده‌آل است از کارشناس مجرب استفاده می‌کند. قیمت کارشناسی خودرو هم از 200 هزار تومان شروع می‌شود و تا 1 میلیون تومان هم می‌رسد. بنابراین خریدار نیاز دارد تا حداقل 3 بار هزینه کارشناسی را پرداخت کند و تضمینی هم وجود ندارد که به خودروی مطلوب خود برسد.
گارانتی، حلقه گم شده خرید خودروی کارکرده
فرض کنید با همه هزینه‌های پنهان و آشکار خرید خودرو کنار آمدید. خودرو را انتخاب کردید و از کارشناس با تجربه هم استفاده کردید. با خطای انسانی چه می‌کنید؟ خطای انسانی برای با تجربه‌ترین کارشناس‌ها هم روی می‌دهد و تنها راه برای غلبه بر این موضوع، ضمانت سلامت خودرو است. آیا فرد کارشناس، کار خود را ضمانت می‌کند؟ تضمین می‌دهد که در صورت اشتباه بتوانید از وی، خسارت بگیرید؟ متاسفانه هیچ یک از کارشناسان این موضوع را قبول ندارند و تضمینی برای کار خود ارائه نمی‌کنند؛ حتی اگر ادعا کنند که 435 نقطه خودرو را کارشناسی می‌کنند! اما هیچ تضمینی برای عدم خطای کارشناس وجود ندارد.
در حقیقت فقدان گارانتی جبران خسارت یکی از عوامل اصلی است که باعث می‌شود خریداران به جای خرید خودروی دست دوم به سمت خرید خودرو صفر ترغیب شوند؛ درحالیکه خرید خودرو صفر به علت قیمت بالاتر، خریداران را با محدودیت‌های متعددی روبرو می‌کند. بنابراین وجود مرکزی که بتواند برای خرید خودرو دست دوم گارانتی ارائه‌کند بسیار باارزش است.

همراه مکانیک

همراه مکانیک


خرید مطمئن خودرو با همراه مکانیک
همراه مکانیک اولین و بزرگترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی‌شده در ایران است. تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک کاملاً از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده‌اند و گزارش کارشناسی آن‌ها به‌صورت آنلاین موجود است. تفاوت اصلی شرکت همراه مکانیک با سایر شرکت‌های کارشناسی این است که همراه مکانیک به خریداران گارانتی 7روزه می‌دهد تا در صورت اشتباه کارشناسان، جبران خسارت کند.
از مزایای خرید خودرو از نمایشگاه همراه مکانیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• دریافت مشاوره رایگان جهت مقایسه و انتخاب خودروی مناسب
• خرید خودروی کارشناسی شده
• خرید خودرو بدون واسطه و به قیمت واقعی
• ضمانت و گارانتی پرداخت خسارت بر روی خودروهای پیشنهادی همراه مکانیک
• دریافت مشاوره حقوقی و عقد قولنامه
برای مشاهده خودروهای کارشناسی شده کافیست وارد نمایشگاه همراه مکانیک شوید و خودروی مدنظرتان را جستجو کنید. در صورتی که خودروی مدنظر شما در نمایشگاه موجود نبود کافی است وارد لینک hamrah-mechanic.com/car-buy شوید تا با ثبت سفارش خرید خودرو، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان همراه مکانیک خودروی ایده‌آل شما را پیدا کنند.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/23
آقا من یه ماشین ۹۴ گرفتم صفر ۳۸ هزار تا راه رفتم تا الان چن روز پیش دیاک زدم گفت ۴۱ هزار تا رفته الان به نظرتون میتونم از بنگاه دار شکایت کنم