موضوعات داغ

آرامش نسبی در بازار خودرو ؛ وانت پراید 60 میلیون تومان شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار خودرو در طی هفته های گذشته با افزایش قیمت و صد البته کاهش رونق خرید و فروش مواجه شده است. اتفاقات اخیر کشور در هفته جاری کساد بازار خودرو را بیشتر کرده و سبب شده که قیمت ها در برخی موارد تثبیت و حتی کاهش یابند.
به نقل از دنیای اقتصاد؛ گفته می شود که خریداران خودرو از بیم افزایش قیمت خودرو در شب عید خرید خودرو جلو انداخته و همین موضوع سبب افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت شده بود اما در طی هفته گذشته بازار با کساد بی سابقه ای مواجه شده است.
البته فعالان بازار خودرو پیش بینی می‌کنند در هفته‌های آتی باز هم نرخ تقاضا بالا خواهد رفت. به گفته آنها، نوسان قیمت در بازار ارز و سکه نیز بر آینده بازار خودرو اثرگذار خواهد بود، به نحوی که اگر به‌عنوان مثال ارز دوباره مسیری صعودی در پیش بگیرد، قیمت‌ها در بازار خودرو نیز سر به صعود خواهند گذاشت.
با نگاهی به بازار خودرو متوجه خواهیم شد که در حال حاضر پراید در مدل 111 (هاچ بک) قیمتی برابر با 57 میلیون و 500 هزار تومان دارد که در مقایسه با هفته گذشته افزایش 500 هزار تومانی را نشان می‌دهد. وانت پراید نیز قیمتی برابر با 60 میلیون تومان دارد. سایپایی‌ها این هفته اعلام کردند که تولید مدل 132 پراید را متوقف کرده و به عمر باقی مدل‌های این خودرو نیز تا چند ماه دیگر پایان خواهند داد.
از بازار پژو 206 تیپ 2 اما خبر می‌رسد این محصول با کاهش قیمتی جزئی در این هفته و در مقایسه با هفته گذشته مواجه شده است. بر این اساس، قیمت پژو 206 پس از نوسانی که این هفته داشته، به 94 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. همچنین تیپ 5 این خودرو و مدل صندوق دار آن به ترتیب قیمتی برابر با 118 میلیون تومان و 118 میلیون و 500 هزار تومان دارند.
تیبا و ساینا نیز در هفته جاری و نسبت هفته گذشته نوسان قیمت را تجربه کرده و هر دو با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. به گفته فعالان بازار، تیبا در حال حاضر 66 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد که نسبت به هفته گذشته افزایش را نشان می‌دهد. ساینا نیز در حال حاضر 69 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که نشان از افزایش قیمت بیش از یک میلیون تومانی این خودرو در مقایسه با هفته گذشته دارد.
دنای معمولی در حال حاضر قیمتی برابر با 127 میلیون تومان دارد که نشان می‌دهد دنا پلاس نیز در بازار خودرو قیمتی برابر با 179 میلیون تومان دارد. سمند نیز در مدل EF7 این هفته با افزایش قیمت مواجه بوده و در حال حاضر با قیمتی برابر با 101 میلیون تومان قابل خرید است.
لازم به ذکر است که پژو 405 در مدل SLX هم با توجه به افزایش قیمتی که داشته، در حال حاضر 95 میلیون تومان به فروش می‌رسد.  رانا محصولی 93 میلیون و 200 هزار تومانی به شمار می‌رود و سراتو نیز که دیگر مونتاژ نمی‌شود، 340 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
همچنین چانگان نیز در حال حاضر با قیمتی برابر با 215 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این یعنی، خودروی موردنظر در مقایسه با هفته گذشته افزایش قیمت قابل‌توجهی داشته است. فعالان بازار ساندرواستپ وی را برابر با 241 میلیون تومان قیمت گذاری می کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/28
چقدر پولمون بی ارزش شد .....