موضوعات داغ

تامین ماشین آلات مناسب برای صنعت تایر با مشکل مواجه است

عکس مطلب اول
یک کارشناس حوزه لاستیک با بیان اینکه این که هم اکنون تامین ماشین آلات مناسب برای صنعت تایر از یک کشور خارجی به راحتی امکانپذیر نیست، گفت: تحریم ها بر همکاری ها تاثیر منفی داشته و امکان خرید و فروش را از بین برده است.
او با اشاره این که هم اکنون امکان داخلی سازی این قطعات و ماشین آلات در داخل کشور نیز وجود ندارد، افزود: دانش فنی ساخت این ماشین آلات در کنار کمبود تیراژ مانع از داخلی سازی این ماشین آلات می شود زیرا برای نمونه خرید یک دستگاه زنبوری از خارج کشور به صرفه تر از ساخت یک دستگاه از این مدل در داخل کشور است مگر این که آن شرکت سازنده نسبت به تولید در حدود 10 دستگاه اقدام کند.
صاحبی همچنین ادامه داد: هم اکنون این دستگاه ها در کشورهای خارجی نیز به صورت عمده به تولید می رسد و برای هرکشور یک تا دو دستگاه اختصاص می یابد .
این کارشناس با بیان این که اکنون فناوری ساخت ماشین آلات مورد نیاز صنعت تایر در اختیار چند کشور است، تصریح کرد: برای نمونه ساخت زنبوری که نخستین ماشین برای خط تولید لاستیک است در اختیار ایتالیا است و هیچ همکاری برای در اختیار قرار دادن دانش فنی ساخت این ماشین آلات به ایران نمی کنند این در حالیست که مشکلاتی در مسیر نقل و انتقال منابع مالی برای خرید ماشین آلات در اثر تحریم ها نیز وجود دارد.
او همچنین تصریح کرد: تحریم‌ها سبب شد تا شرکت‌ها با حرکت در مسیر خوداتکایی، در حوزه زنجیره ارزش تایر قد علم کنند، اما در مقابل قطع ارتباطات جهانی از نظر مالی و فناوری از جمله آثار منفی تحریم‌ها است.
این کارشناس در انتها نیز گفت؛ امروز بهترین و باکیفیت‌ترین تایرساز جهان هم ادعا نمی‌کند که بدون کمک سایر کشورها قادر به تولید است، بنابراین تولیدکنندگان کشورمان نیز از این مساله مستثنی نیستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد