موضوعات داغ

رئیس فولکس واگن: دوران خودروسازان سنتی به پایان رسیده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
صنعت خودروسازی در حال تغییر است. فورد در حال ساختن یک موستانگ الکتریکی چهاردر است. جنرال موتورز ممکن است هامر را به شکل یک شاسی بلند الکتریکی احیا کند. گوگل در حال ساخت خودروهای خودران است. خلاصه اینکه دوران عجیبی است و هربرت دیس مدیر عامل فولکس واگن گفته اگر شرکت او به سرعت با این شرایط وفق پیدا نکند ممکن است مسیر نزولی نوکیا را پیش بگیرد. خودروسازان با مشکلات زیادی روبرو هستند و آینده اقتصادی آن‌ها در خطر است.
دیس از احتمال ناتوانی فولکس واگن برای تطبیق با تغییرات صنعت خودرو ابراز نگرانی کرده و به مدیران ارشد این شرکت گفته است:
اگر با سرعت کنونی به کار خود ادامه دهیم، شرایط خیلی سختی در پیش خواهیم داشت. دوران خودروسازان سنتی به پایان رسیده است.
فولکس واگن و دیگران در تلاش برای تولید تکنولوژی‌های خودرویی جدید هستند و رقبای سرسختی از سیلیکون ولی دارند که تمرکز اصلی آن‌ها روی سود فوری نیست. علاوه بر آن، فولکس واگن و دیگران با مشکلات مختلفی مثل مقررات آلودگی هوا و افزایش استانداردهای ایمنی روبرو هستند، در حالی که باید همزمان خودروهای خودران، الکتریکی و خودروهای متصل را هم بسازند.
بخشی از برنامه فولکس واگن برای رسیدن به جایگاهی بهتر در صنعت خودرو، افزایش ارزش بازار خودش از مقدار کنونی ۱۰۱ میلیارد دلار به ۲۲۲ میلیارد دلار است. این به معنای کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی‌های جدید است. دیس گفته فولکس واگن می‌تواند توسط کارخانه‌های خودش در آلمان صرفه‌جویی زیادی کند. این شرکت هزینه تحقیق و توسعه روی سلول‌های سوختی و هزینه خدمات حمل و نقل خودش را کاهش خواهد داد. روش دیگر فولکس واگن برای این کار، متمرکز شدن روی سودآوری به جای کمیت محصولات است.
در دهه گذشته به دلیل بحران اقتصادی جهانی سال ۲۰۰۸، صنعت خودرو دچار افت خیلی شدیدی شد. این اتفاق تلنگری برای برخی شرکت‌ها بود تا یادشان نرود بزرگترین آن‌ها هم ممکن است روزی ورشکسته شوند. در دهه جدید هم شاهد تغییرات بزرگی در این صنعت خواهیم بود. در حالی که خودروهای الکتریکی و خودران باعث کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی می‌شوند، اما این رویکرد جدید باعث کاهش شغل برای مردم هم خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد