موضوعات داغ

عرضه محصولات جدید کویرموتور به زودی در بازار؛ مصاحبه با رضایی، سهامدار کویرموتور

عکس مطلب اول
در خلال اولین نمایشگاه بین‌المللی دوچرخه، موتورسیکلت، وسایل نقلیه موتوری، هیبریدی و قطعات یدکی که از 24 الی 27 دیماه گذشته در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد، مصاحبه‌ای با آقای رضایی یکی از سهامداران شرکت کویرموتور داشتیم و از ایشان در مورد محصولات جدید این شرکت پرسیدیم که در ادامه می‌توانید این گفتگو را بخوانید.

خودروبانک: خدمت آقای رضایی هستیم، یکی از سهامداران شرکت کویرموتور. آقای رضایی بفرمایید که محصول جدیدی که در نمایشگاه معرفی کردید، چی هست و قراره چه زمانی به بازار عرضه بشه
مجید رضایی: به نام خدا، 10 تا 12 مدل محصول جدید داریم به صورت بنزینی و برقی. از محصولات شاخصی که می‌توانیم نام ببریم و قبلاً هم مشابه نداشته، موتورهای برقی سه چرخ هستند که دارای دو چرخ در جلو و یک چرخ در قسمت عقب هستند، به این دلیل که افرادی که به موتورسیکلت‌های برقی تمایل دارند ، مقداری بر روی بحث ایمنی حساسیت بیشتری دارند، این موتورسیکلت با دارا بودن سه چرخ امنیت راکب رو بالاتر خواهد برد و احتمال سُر خوردن رو کاهش میده و سواری راحت تری به راکب خودش خواهد داد. موتورهای بنزینی دیگه‌ای هم داریم که برای سگمنت‌های مختلف و مصارف مختلف هدف‌گذاری شدند. شرکت و مجموعه در حال حاضر تلاش می‌کنه تا این انگیزه و این فرهنگ‌سازی صورت بگیره که از موتورسیکلت به عنوان وسیله تردد بجای خودروی تک سرنشین یا دو سرنشین استفاده بشه و چه بسا می‌تونه که ارز بری رو به شدت کاهش بده و میزان مصرف سوخت یا آلایندگی، ترافیک و معضلات جای پارک رو می‌تونه حل کنه. این موتورسیکلت‌ها باید قابلیت‌های خاصی نسبت به موتورسیکلت‌هایی که قبلاً توی بازار وجود داشتند، داشته باشه و قاعدتاً باید بدون کلاچ باشند و بدون دنده باشند و فضایی وجود داشته باشه که پای راکب بتونه بر روی وسیله قرار بگیره و از وسیله بیرون نباشه. این وسیله‌ها دارای توان بالا یا قدرت مانور بالا نیستند و امیدواریم که با این فرهنگ‌سازی کم‌کم شاهد ورود فرهنگ موتورسیکلت سواری هم در سطح شهرها، بویژه شهرهای بزرگ کشور باشیم.

خودروبانک: آقای رضایی، این محصولات جدیدی که نام بردید الان اومدن توی بازار یا اگه قراره که وارد بازار بشه، چه زمانی وارد بازار خواهند شد؟
محصولاتی که در حال حاضر به بازار اومدند، حدود 7 الی 8 مدل هستند که برای تحویل در دی‌ماه و بهمن‌ماه و اسفندماه آماده هستند و 12 مدلی که خدمتتون عرض کردم، تقریباً از اواخر اسفندماه تا اواخر اردیبهشت‌ماه به مجموعه و سبد محصولات اضافه خواهند شد. تقریباً میشه گفت که 50 درصدشون برقی هستند و در حال حاضر این مجموعه 45 درصد سهم بازار موتورسیکلت برقی کل کشور را داراست که انشالله با اضافه شدن محصولات جدید و تنوع بیشتر، این سهم بازار افزایش پیدا خواهد کرد.

خودروبانک: در مورد خودروهای برقی فرمودید، از جانب دولت هم فشار هست که خودروسازها و موتورسیکلت‌سازها به سمت انجین‌های برقی روی بیارند، کویرموتور می‌خواد که محصولات جدیدی هم داشته باشه، چون الان چندسالی هست که چندتا موتورسیکلت برقی داره، ولی آیا می‌خواد که خط تولید جدیدی براشون ایجاد کنه؟
بله، ما در سال 97 نزدیک به 6 درصد از سهم بازار کل کشور رو در اختیار داشتیم، در سال 98 این سهم بازار به 13 درصد تا آخر آذرماه افزایش پیدا کرده و برای سال آینده این پیش‌بینی میشه که سهم بازار بالای 20 درصد باشه، لذا خط تولید باید توان تولید و عرضه محصول رو داشته باشد. مجموعه دارای 3 خط تولید هست که قبلاً با 30 درصد ظرفیت اسمی خودش فعالیت می‌کرد و این قابلیت وجود داره که ظرفیتش رو به صورت فول استفاده کنیم و نیازها رو برآورده کنیم، ولی برای پیش‌بینی‌های سال 1400 مجموعه در حال احداث کارخانه جدیدی هست در زمینی به وسعت 38 هزار متر که بتونه دو خط تولید موتورسیکلت رو در اون کارخانه راه اندازی کنه. الان مجموعه بالغ بر 600 نفر پرسنل به صورت مستقیم داره که امیدواریم در سال 99 شاهد افزایش این تعداد به بالای 1000 نفر باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد