موضوعات داغ

خرید موتورسیکلت برقی، 5 میلیون تومان به سود موتورسوارها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از هدف گذاری ها دولت برقی کردن موتورسیکلت ها در کلان شهرهای کشور است که در صورت اجرای این طرح، مالک هر موتورسیکلت 5 میلیون تومان نفع خواهد کرد. در حال حاضر ایران مونتاژ کننده موتورسیکلت برقی شناخته می شود که حدود 20 درصد تولید در داخل و مابقی وارداتی است. به طور کلی به دلیل بالا بودن قیمت موتورسیکلت های برقی، استقبال برای خرید این موتورسیکلت در کشور زیاد نیست، زیرا هر موتورسیکلت پنج تا شش باتری دارد که قیمت باتری ها بیش از 3 میلیون تومان است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، البته قیمت موتورسیکلت های بنزینی با برقی تفاوت چندانی ندارد، اما به دلیل ارزان بودن بنزین و استهلاک پایین موتورسیکلت های بنزینی، نوع برقی آن چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. پس از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، بدون شک موتورسیکلت های برقی بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت و این در حالی است که رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران چندی پیش اعلام کرده که برای تولید موتورسیکلت‌های برقی طرح و ایده‌های جدیدی ارائه شده که طبق این طرح‌ها می ‌توان طی دو سال ۸۰ درصد موتورهای فرسوده را با موتورسیکلت‌های برقی جایگزین کرد.
موتورسواران چگونه 5 میلیون تومان سود می برند
با اجرای چنین طرحی تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی می‌توانند در مدت دو سال، سه میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده را جمع‌آوری و با موتورسیکلت‌های برقی جایگزین کنند. در این میان، وزارت نیرو اعلام آمادگی کرده است و با توجه به این‌ که این نوع وسیله نقلیه روزانه ۲۰۰ کیلومتر می ‌پیماید و سالانه ۲۱۰۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند که هزینه آن ۶ میلیون تومان می‌شود، با اجرای این طرح، هزینه برق مصرفی آن حدود 600 هزار تومان در سال خواهد بود و از این محل هر دارنده موتور ۵ میلیون تومان در سال منفعت می‌برد.
همچنین با استفاده از موتورسیکلت های برقی سالانه 2100 لیتر بنزین به ازای هر دستگاه موتورسیکلت کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت که می توان این بنزین را صادر کرد. طبق آمار، با اجرای این طرح بر روی 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران حدود 1.5 میلیون تن آلایندگی در تهران کاهش خواهد یافت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/2
متن خبر رو بخونید بعد کپی پیست کنید . اگه قرار باشه موتور سالی 2100 لیتر بنزین بسوزونه پس کدوم عقل کلی 25 لیتر سهمیه بنزین واسش سهمیه بندی کرده . کدوم موتوری روزی 200 کیلومتر راه میره . کدوم موتور سالی 73000 کیلومتر راه میره