موضوعات داغ

تعیین نرخ مالیات نقل و انتقال وسایل نقلیه، دوبرابر برای وارداتی ها

عکس مطلب اول
نمایندگان مجلس در نشست علنی روز سه شنبه اول بهمن ماه در جریان رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ماده 32 با 137 رای موافق، 34 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه، میزان نرخ مالیات نقل و انتقال وسائط نقلیه را به تصویب رساندند. بر اساس این ماده نقل و انتقال انواع خودرو و موتورسیکلت به استثنا ماشین های راهسازی، کارگاهی، معدنی، کشاورزی و شناورها، مشمول مالیات می شوند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از خانه ملت، طبق ماده 32 خودروهای تولید داخل به میزان 1درصد و وارداتی 2درصد به مأخذ مذکور در تبصره (1) ماده (30) این قانون برای سال تولید. مأخذ محاسبه مالیات موضوع این ماده تا شش سال پس از سال تولید، سالانه 10 درصد همان مأخذ کاهش می یابد و برای سال‌های ششم به بعد، 40 درصد مأخذ یاد شده است.
همچنین بر اساس تبصره یک موجود در این ماده، ثبت سند انتقال در دفاتر رسمی و یا تعویض پلاک توسط نیروی انتظامی، منوط به پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده خواهد بود. مراجع مربوطه در صورت تخلف از این حکم، محکوم به پرداخت دو برابر مالیات پرداخت نشده هستند.
در تبصره 2 این ماده نیز آمده، اولین انتقال خودرو از کارخانجات سازنده و یا مونتاژکننده داخلی و یا واردکنندگان (نمایندگی‌های رسمی شرکت های خارجی) به خریداران و همچنین هرگونه انتقال به صورت صلح و هبه به نفع دولت مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده می شود.
در تبصره 3 نیز نقل و انتقال انواع خودرو و موتورسیکلت با پلاک انتظامی مناطق آزاد تجاری و صنعتی، مشمول مالیات موضوع این ماده نمی شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد