موضوعات داغ

میزان ضرر خودروسازان طی 2 سال مشخص شد

عکس مطلب اول
امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو درباره وضعیت خودروسازان اظهار داشت: پرداخت تسهیلات واجب است، اما در وضعیت کنونی مشکلی را حل نمی کند و این قیمت گذاری غلط است که باعث زیان خودروسازان شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از میزان، وی در ادامه درباره پرداخت تسهیلات 7 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان گفت: بر اساس قانون زمانی که یک صنعت به واسطه تصمیم اشتباه دولت در قیمت گذاری زیان می بیند، دولت موظف است زیان وارده را به آن صنعت جبران کند. متاسفانه خودروسازان در 2 سال اخیر بالای 30 هزار میلیارد تومان ضرر داده اند و پرداخت تسهیلات 7 هزار میلیارد تومانی برای این ضررها، مبلغ ناچیزی است.
این کارشناس صنعت خودرو در ادامه بیان داشت: البته ۵ هزار میلیارد تومانی که مقرر شده به صورت نقدی پرداخت شود در واقع به صورت اعتباری است و پولی به خودروساز پرداخت نمی‌شود، بلکه این پول با واسطه به قطعه سازان پرداخت و ضمانت، سود و بازپرداخت آن بر عهده خودروساز است. همچنین خودروسازان کشور تا کنون از اعتبار خود برای تولید استفاده کرده اند و تا این لحظه به حدی از این اعتبار استفاده شده که دیگر اعتباری برای استفاده و تولید ندارند. بنابراین اگر این تسهیلات پرداخت نشود، تولید متوقف خواهد شد.
کاکایی در ادامه با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات فقط برای حفظ تولید و صنعت است و باید زودتر از این ها انجام می شد، گفت: این تسهیلات واجب است، اما مشکلی را حل نمی کند و این قیمت گذاری غلط است که باعث زیان خودروساران شده است.
وی درباره اجازه انتشار اوراق به خودروسازان گفت: خودروسازان با توجه به زمین ها و امکاناتی که دارند که یک پشتوانه خوب محسوب می شود، مردم حاضرند اطمینان کنند و به نظرم استقبال خوبی خواهد شد. در شرایط فعلی بازار سرمایه بر خلاف مابقی بازارها از رونق خوبی برخوردار است و 2 هزار میلیارد تومان رقم بسیار کمی نیست و اصلا روی استقبال از آن نمی توان شک کرد.
کاکایی در پایان تصریح کرد: از این اوراق می توان برای پروژه های بزرگ و توسعه ای که به سرمایه گذاری نیاز دارند استفاده کرد.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد