موضوعات داغ

مردم هیچ نگرانی برای حذف سهمیه بنزین خود نداشته باشند

عکس مطلب اول
این روزها و پس از سهمیه بندی بنزین و بعد از واریز سهمیه سوخت شاهد صف های طولانی برای سوخت گیری هستیم و این در حالی است که جای هیچ نگرانی برای تامین سوخت و یا حذف سهمیه وجود ندارد. در این بین عده ای گمان می کنند که در صورت استفاده نکردن سهمیه خود در همان ماه، پس از اتمام آن ماه سهمیه آن ها می سوزد و یا اینکه ممکن است قوانین جدیدی به وجود بیاید که فرآیند سوخت گیری را با مشکل مواجه کند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در رابطه با این موضوع اظهار داشت: سهمیه سوخت خودروهای سواری تا 360 لیتر در کارت سوخت آن ها ذخیره خواهد شد و قابل انتقال به ماه های بعد است و جای هیچ نگرانی بابت این موضوع نیست. البته باید توجه داشت که پس از شش ماه، مازاد ۳۶۰ لیتر از کارت سوخت شخصی افراد حذف می‌شود، بدین معنا که پس از این زمان، هر چه بیش از ۳۶۰ لیتر در کارت سوخت افراد وجود داشته باشد، حذف خواهد شد. به عبارت دیگر اگر فردی در طول این شش ماه مثلا ۳۰ لیتر از سهمیه خود استفاده کند، در ماه هفتم سهمیه ۶۰ لیتر به او تعلق نخواهد گرفت، بلکه این عدد به ۳۰ لیتر می ‌رسد.
وی در ادامه بیان داشت: در برخی موارد ممکن است تا پایان ماه هفتم سهمیه موجود در کارت سوخت مصرف نشود که در این صورت ذخیره کارت سوخت همان 360 لیتر باقی می ماند و موجودی سهمیه افزایش پیدا نمی کند.
کاهی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین سوخت در کشور وجود ندارد و سوخت رسانی به نقاط مختلف کشور مانند روال سابق در حال انجام است و مردم نباید در این مورد هیچ نگرانی داشته باشند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/3
همین که شما میگید مردم نگرانی نداشته باشن، اتومات همه نگران میشیم!