موضوعات داغ

هر آنچه درباره نیسان Z جدید می‌دانیم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
انتظار برای نیسان Z جدید تقریبا به پایان رسیده، چون به زودی از جایگزین نیسان Z370 رونمایی خواهد شد. شایعات زیادی درباره پیشرانه، پلتفرم و طراحی این خودرو اسپرت دوصندلی منتشر شده است. در اینجا انتظارات خودمان از نیسان Z جدید را بررسی می‌کنیم.
موتور V6 توئین توربو
قدرتمندترین موتور در خط تولید کنونی نیسان و اینفینیتی، موتور V6 توئین توربو ۳ لیتری است که در اینفینیتی Q50 و Q60 توان ۴۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. این انتخابی کاملا منطقی برای Z جدید است و به نظر می‌آید نیسان هم در مدل اسپرت جدیدش از آن استفاده خواهد کرد. در مدل‌های اینفینیتی از گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک در کنار این موتور استفاده شده، اما امیدواریم یک دنده دستی هم برای این مدل در نظر گرفته شود.
به احتمال زیاد این مدل Z004 نام خواهد داشت تا نشانگر توان خروجی آن بوده و مزیتش نسبت به نسل قبلی را نشان دهد.
دیفرانسیل عقب بودن
ساختار موتور جلو و محور عقب تنها روش برای ساخت یک خودرو اسپرت مناسب است، و در این مدل Z هم شاهد استفاده از پلتفرم FM نیسان خواهیم بود که شباهت‌های زیادی به پلتفرم اینفینیتی Q60 کوپه دارد.
احتمال استفاده از سیستم تمام چرخ محرک در این مدل وجود دارد، چون در Q60 هم به عنوان یک آپشن عرضه شد. البته به نظر نمی‌آید نیسان چنین تصمیمی بگیرد، چون هیچکدام از رقبای اصلی Z جدید یعنی تویوتا سوپرا، فورد موستانگ و شورلت کامارو از این آپشن استفاده نکردند.
طراحی نوستالژیک
اگرچه سال گذشته نمونه آزمایشی نیسان Z جدید در پیست نوربورگرینگ از بدنه قدیمی این برند استفاده کرد، اما مدل جدیدش قطعا طراحی متفاوتی خواهد داشت. طبق گزارشات، از داتسون Z240 به عنوان منبع الهام این مدل جدید استفاده می‌شود. احتمالا این مدل از چراغ‌های جلو گرد و چراغ‌های عقب شبیه ZX300 بهره می‌برد.
احتمال استفاده از سبک سنتی در داخل خودرو کم است، چون کابین Z370 نیازمند یک طراحی مجدد مدرن بود. کابین باید فضای راحت و دوصندلی خودش را حفظ کند، اما احتمالا از سیستم سرگرمی رسانه‌ای جدید نیسان و طراحی داشبورد متفاوتی بهره خواهد برد.
قیمت مناسب
قیمت نیسان Z370 از ۳۱ هزار دلار آغاز می‌شود و با اینکه بیش از ۱۰ سال از تولید آن گذشته، همچنان عملکرد خوبی دارد. امیدواریم قیمت پایه Z جدید از ۴۰ هزار دلار شروع شود، که چندین هزار دلار از تویوتا سوپرا کمتر خواهد بود.
احتمالا اواخر سال ۲۰۲۰ شاهد رونمایی از این مدل جدید باشیم و فروش آن از اواخر سال یا اوایل ۲۰۲۱ آغاز شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/6
تویوتا سوپرا از بی ام و کمک گرفت و صد درصد ماشینو براش بی ام و ساخت.نیسان هم به بی ام و ایمان اورد.من که میگم نیسان زد جدید همون بی ام وس
1398/12/2
نیسان z جدید با اومدنش ب ام و و تویوتا را نابود میکنه.