موضوعات داغ

کارلوس گون رئيس سابق نیسان: این شرکت تا چند سال دیگر ورشکست خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کارلوس گون دوباره خبرساز شد. این رئيس سابق شرکت نیسان که پس از دستگیری در ژاپن به دلیل فساد مالی به لبنان فرار کرده بود، کنفرانسی خبری برگزار کرد و نسخه خودش از شرایط را توضیح داد. گون توسط سیستم قضایی ژاپن با اتهامات زیادی از جمله فساد مالی و گزارش اشتباه درآمد خودش روبرو شده است.
دیروز هم نوبو گوهارا دادستان سابق و منتقد کنونی سیستم قضایی ژاپن طی یک کنفرانس خبری اطلاعاتی درباره رابطه خودش با گون منتشر کرد. گون به گوهارا گفته شرکت نیسان تا ۲ یا ۳ سال دیگر ورشکست خواهد شد. البته او جزئیاتی از دلیل رویارویی نیسان با مشکلات مالی افشا نکرده است.
مدتی پیش گزارش دیگری نشان می‌داد دستگیری گون احتمالا باعث فروپاشی اتحاد رنو و نیسان شود. اطلاعات اولیه نشان می‌دهند این دو شرکت از نظر مهندسی و تولید کاملا از یکدیگر جدا خواهند شد، و همچنین تغییرات گسترده‌ای در هیئت مدیره نیسان صورت خواهد گرفت.
گوهارا و گون قبل از فرار گون از ژاپن پنج بار با یکدیگر ملاقات داشتند. این وکیل قصد داشته کتابی از روی مصاحبه‌های خودش با گون بنویسد، اما با توجه به شرایط کنونی احتمالا این کتاب هرگز چاپ نخواهد شد. این دو آخرین بار دو روز قبل از فرار گون از ژاپن با هم ملاقات کردند.
گوهارا طی این کنفرانس همچنین گفته است:
نیسان و مقامات قضایی ژاپن با همکاری یکدیگر این پرونده را علیه گون باز کردند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/4
اگر من جای دولتی ها بودم ایرانخودرو و سایپا رو باهم ادغام میکردم و به آقای گون تابعیت سیاسی میدادم تا بیاد ایران و سکان خودرو سازی رو با اختیار تام دست بگیره، در عرض 5 سال این صنعت و متحول میکرد
1398/11/5
والا اینکه خودشم دزده. چیزی هم که اینجا زیاده از این دزدها هستند.