موضوعات داغ

خودرو جدید بوگاتی یک خودرو برای استفاده روزمره خواهد بود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
از زمانی که برندهای خاصی مثل بنتلی و لامبورگینی مدل‌های شاسی بلند بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس را به خط تولید خود اضافه کردند، شاهد تقاضای زیادی برای این مدل‌های جدید بوده‌اند. عضو دیگری از گروه فولکس واگن هم ممکن است این مسیر را پیش بگیرد، چون بوگاتی در نظر دارد یک مدل دیگر برای پیوستن به شیرون بسازد.
این برند اعلام کرده هنوز تصمیمی برای طراحی ظاهری این مدل دوم نگرفته، اما احتمالا یک مدل شاسی بلند یا یک سدان گرند تور باشد. استیون وینکلمن رئیس این شرکت گفته عضو جدید خانواده بوگاتی لزوما خودرویی نیست که صاحبانش فقط آخرهفته‌ها سوار آن شوند.
او گفت مدل دوم بوگاتی یک خودرو برای استفاده روزمره است که ظاهر متفاوتی با شیرون خواهد داشت. چنین خودرویی ماموریت متفاوتی نسبت به آن ابرخودرو با موتور کوادتوربو ۸ لیتری دارد، و ممکن است یک مدل تمام الکتریکی باشد. وینکلمن در ادامه گفته است:
به نظرم الکتریکی کردن این مدل تصمیم کاملا درستی خواهد بود. البته پیشرانه هیبریدی برای این خودرو مناسب نیست، چون از تکنولوژی پیشرفته‌ای در آن استفاده نمی‌شود. بنابراین بوگاتی یا از موتور احتراق داخلی یا از موتور تمام الکتریکی در این مدل استفاده خواهد کرد.
وینکلمن گفته اضافه کردن مدل دوم به خط تولید این شرکت، تاثیری منفی روی خاص بودن برند ندارد چون فقط تعداد محدودی از این مدل‌ ساخته می‌شود. اگر قرار باشد این مدل تمام الکتریکی باشد، دفتر مرکزی در شمال شرق فرانسه معیارهایی مثل شتاب و سرعت نهایی را نسبت به مسافت طی شده با هر بار شارژ در اولویت قرار می‌دهد. این بوگاتی الکتریکی در کشورهایی به فروش خواهد رسید که زیرساخت لازم برای خودروهای الکتریکی را داشته باشند.
اما هنوز تا ساخت مدل دوم بوگاتی زمان زیادی باقی مانده، چون اولویت اصلی شرکت والد آن یعنی فولکس واگن فعلا الکتریکی کردن تمام محصولاتش است. وینکلمن گفته اضافه کردن یک مدل جدید به دلیل هزینه‌هایی که دارد، کار را برای جلب رضایت مقامات بالا سخت می‌کند. مشکل دیگر بوگاتی برای تولید این محصول، پلتفرم آن است. بوگاتی قصد ندارد از پلتفرم دیگر اعضای گروه فولکس واگن استفاده کند، بلکه قصد دارد ساختاری مخصوص خودش برای این مدل جدید بسازد.
البته یک برند بزرگ دیگر هم آماده است تا شاسی بلند مخصوص خودش را عرضه کند. منظور ما فراری است که قصد دارد مدل پوروسنگو را سال ۲۰۲۱ عرضه کند تا با دیگر شاسی بلند جدید یعنی آستون مارتین DBX رقابت کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد