موضوعات داغ

نخستین گردهمایی رکستون G4، پرچمدار سانگ‌یانگ برگزار شد + عکس

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
صبح روز جمعه چهارم بهمن ماه 98، گروه تازه تاسیس رکستون G4 سواران، برای نخستین‌بار اقدام به برگزاری گردهمایی این شاسی‌بلند کره‌ای کرد. این در حالی است که تا پیش از این هیچ گروه و یا گردهمایی برای این خودرو در فضای مجازی تشکیل نشده بود. این برنامه که با حضور 12 دستگاه سانگ‌یانگ رکستون G4 در خیابان ایوانک تهران برگزار شد، به دلیل نخستین تجربه این چنینی، چندان پرشور و مهیج نبود. اما با این حال با وجود تیراژ پایین عرضه این خودرو، حضور 12 دستگاه G4، نشان از علاقه اعضای این گروه برای برگزاری گردهمایی و برنامه‌های خودرویی دارد.
نکته قابل توجه درخصوص خودروهای حاضر در این مراسم، حضور یک دستگاه رکستون G4 مشکی رنگ بود که توسط مالک به پوشش بدنه مشکی 7 رنگ مزین شده بود. این برای نخستین‌بار در کشور است که سانگ‌یانگ رکستون G4 با کاور بدنه 7 رنگ در خیابان ظاهر شده است. با وجود این که این خودرو در رده شاسی‌بلندهای سایز بزرگ قرار می‌گیرد و از فضای اسپرت و تیونینگ دور است، اما به دلیل ظاهر مدرن و حتی تهاجمی که دارد، می‌تواند نظر علاقه‌مندان به تیونینگ را به خود جلب کند.

گردهمایی سانگ‌یانگ رکستون G4

گردهمایی سانگ‌یانگ رکستون G4

شرکت رامک‌خودرو نماینده انحصاری واردات محصولات سانگ‌یانگ در ایران که سال‌ها سابقه عرضه برخی از مدل‌های این برند را در کارنامه خود دارد، اواخر سال 96 طی مراسمی با شکوه جدیدترین محصول این برند کره‌ای را به بازار کشور معرفی کرد. رکستون G4 که به‌عنوان یک شاسی‌بلند واقعی که از شاسی نردبانی مستقل بهره گرفته است، پس از غیبت چند ساله شاسی‌بلندهای ژاپنی در بازار، عنوان نخستین شاسی‌بلند پسابرجامی را به خود اختصاص داد.
رکستون G4 با قیمتی حدود 300 میلیون تومان در آن زمان به فروش رسید اما متاسفانه به دلیل آغاز دور دوم تحریم‌های بین‌المللی، مشکلات به وجود آمده در نقل و انتفالات مالی بین‌المللی و همچنین خود تحریمی‌های داخلی از جمله ممنوعیت واردات خودرو، G4 نیز مانند بسیاری دیگر از خودروهای وارداتیف ماه‌ها پشت درهای بسته گمرک مشغول به خاک خوردن بود. سرانجام اوایل سال جاری تعداد محدودی از این خودرو مجوز ترخیص گرفتند و راهی نمایندگی‌های فروش رامک‌خودرو جهت طی کردن مراحل دریافت پلاک ملی و تحویل به مشتری شدند.

گردهمایی سانگ‌یانگ رکستون G4

گردهمایی سانگ‌یانگ رکستون G4

رکستون G4 خودرویی است که از زبان طراحی جدید سانگ‌یانگ بهره گرفته و توانسته ظاهری کاملا مستقل را بر پایه پلت‌فرم LIV-2 به ارمغان آورد. G4 نخستین‌بار در نمایشگاه پاریس 2016 به همگان معرفی شد که چهره‌ نسل جدید آن در مقایسه با دیگر خودروهای هم‌کلاس از برندهای دیگر، همچنان ساده و قدیمی به نظر می‌رسید؛ اما در مقایسه با نسل پیشین خود، گامی بزرگ برای سانگ‌یانگ محسوب می‌شود. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژ بهره می‌گیرد که قادر است نیرویی معادل 222 اسب‌بخار در دور 5500 و حداکثر گشتاور 350 نیوتون متر در 1500 دور درقیقه را تولید کند. جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک AISIN نیز وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را برعهده دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/6
دستگيره هاي اين ماشين چقدر پايين و بد جا قرار گرفته خيلي بد چشمي ميكه اصلا با خطوط طراحي تناسب نداره