موضوعات داغ

مازراتی گرن توریسمو بعدی یک مدل الکتریکی خواهد بود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مازراتی از مدت‌ها پیش به آینده الکتریکی خودش اشاراتی داشته است. این شرکت گفته ممکن است زیربرند بلو را راه‌اندازی کند که نسخه الکتریکی خودروهای اسپرت آلفیری، سدان کواتروپورته و شاسی بلند لوانته را خواهد ساخت. حالا این خودروساز ایتالیایی جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر کرده و گفته در حال تست اولین پیشرانه الکتریکی خودش روی خودروهای اسپرت گرن توریسمو و گرن کابریو است.
هنوز جزئیاتی درباره این پیشرانه الکتریکی منتشر نشده، اما انتظار می‌رود قدرت بیشتری از نسل قبلی این مدل‌ها با موتور احتراق داخلی تولید کند که شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن‌ها در محدوده ۴ ثانیه قرار داشت. صدای این خودروهای الکتریکی هم در کارخانه‌ای در مودنا ایتالیا در حال تولید است.
گرن توریسمو اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۰۷ رونمایی شد و تا نوامبر ۲۰۱۹ تولید آن ادامه داشت. مازراتی همچنین گفته به زودی یک خودرو اسپرت دوصندلی معرفی خواهد کرد، که ابتدا انتظار می‌رفت مدل آلفیری باشد، اما شاید هم یک مدل کاملا متفاوت باشد. همچنین ممکن است در آینده شاهد رونمایی از نسخه هیبریدی گیبلی و نسل دوم شاسی بلند لوانته باشیم.
مازراتی به تازگی اعلام کرده در ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) از یک محصول مهم رونمایی خواهد کرد، اما جزئیات دیگری در این باره اعلام نکرده است. آیا منظور مازراتی یک مدل جدید است که روی پلتفرم الکتریکی این شرکت ساخته شده یا مازراتی قصد رونمایی از یک مدل کاملا متفاوت را دارد؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد