موضوعات داغ

مقایسه تویوتا سوپرا و تویوتا GT86 با بی ‌ام‌ و X7 در پیست مسابقه +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در این ویدیو سوالی پرسیده می‌شود که شاید از نظر بیشتر ماشین‌بازها مسخره به نظر بیاید، اما نشانگر شرایط دنیای امروزی است. آیا مدل‌های کراس‌اوور در واقع خودروهای اسپرت جدید هستند؟ البته که نیستند؛ خودروهای اسپرت هدف مشخصی دارند، در حالی که کراس‌اوورها با خودروهای مختلف در تمام دسته‌ها قابل مقایسه هستند. اما این بدان معنا نیست که مدل‌های شاسی بلند و کراس‌اوور نمی‌توانند در پیست مسابقه رکورد خودروهای اسپرت را بشکنند.
در این ویدیو برای پاسخ دادن به این سوال شاهد رویارویی دو مدل اسپرت تویوتا با بزرگترین مدل بی ‌ام ‌و هستیم. وزن بی ‌ام ‌و X7 در این ویدیو تقریبا ۳ تن است و می‌تواند ۷ نفر را درون خودش جا دهد. این مدل از موتوری با توان ۵۲۳ اسب بخار بهره می‌برد که تقریبا سه برابر قدرت تویوتا GT86 است.
این مقایسه عجیب در پیست بین‌المللی پایکس پیک در کلرادو انجام می‌شود. با توجه به اینکه این پیست ۱.۵ کیلومتر بالاتر از سطح دریا قرار دارد، موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی تویوتا GT86 کمی دچار مشکل می‌شود. حداقل سوپرا شرایط بهتری دارد و البته می‌دانیم قدرت واقعی آن قطعا بیشتر از ۳۳۵ اسب بخار است که تویوتا تبلیغ می‌کند.
همان‌طور که انتظار می‌رود، راننده از نظر مشخصات و فرمان‌دهی، تویوتا GT86 و سوپرا را ترجیح می‌دهد. بی ‌ام ‌و X7 چندین بار سر پیچ‌ها دچار مشکل می‌شود، در حالی که دو مدل اسپرت تویوتا در این زمینه مشکلی ندارند. به هر حال این مسابقه هم مثل هر مسابقه دیگری یک برنده و بازنده دارد. کندترین خودرو با زمان ۱:۱۶.۱۹ و سریع‌ترین خودرو با زمان ۳۷.۱:۰۸ از خط پایان عبور کردند.
به نظر شما X7 در این مقایسه عجیب و غریب برنده شده یا بازنده؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ویدیو را تماشا کنید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/11
مقایسه تویوتا جی تی 86 با این دو تا ماشین کاملا اشتباهه . وقتی کسی تویوتا جی تی 86 رو میخره براش هندلینگ ماشین مهمه
1398/11/12
داداش سوپرا که از gt86 هم هندلینگش بهتره