موضوعات داغ

سه برابر شدن هزینه گازسوز کردن خودروها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، بسیاری از مردم به فکر گازسوز کردن خودروی خود افتادند و بازار خودروهای گازسوز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. در همین راستا قیمت کیت و مخزن CNG افزایش پیدا کرد و قیمت خودروهای دوگانه سوز سیر صعودی به خود گرفت. رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG می گویند که هزینه گازسوز کردن خودرو نسبت به قبل از سهمیه بندی بنزین حدود سه برابر شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، محسن جوهری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG درباره افزایش هزینه های دوگانه سوز کردن اظهار داشت: هزینه گازسوز کردن خودروها پس از سهمیه بندی بنزین افزایش یافته و به نوعی یک بازار سیاه ایجاد شده است. می توان گفت هزینه های گازسوز کردن خودرو نسبت به قبل از سهمیه بندی بنزین تقریبا سه برابر شده و این افزایش بیشتر به کمبود کیت و مخزن در کشور است.
وی در ادامه افزود: ظرفیت تولید مخازن در کشور وجود دارد، اما با توجه به عدم برنامه ریزی در این حوزه قبل از افزایش قیمت بنزین و حل نشدن مشکلات سازندگان و نداشتن موارد اولیه، بسیاری از آن ها در سال های اخیر با رکود سنگین مواجه شده و برخی نیز تعطیل شدند. همچنین برخی سازندگان نیز به دنبال تامین مواد اولیه (لوله های بدون درز) از چین هستند که با توجه به فرآیند خرید و حمل به کشور، زمان بر خواهد بود.
جوهری در ادامه در مورد نرخ مصوب گازسوز کردن خودرو گفت: نرخ مصوب برای پراید 2 میلیون و 700 هزار تومان است که متاسفانه رعایت نمی شود و از متقاضیان حدود 5 میلیون و 700 هزار تومان گرفته می شود.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG در مورد استفاده از گاز مایع LPG بیان داشت: در کشور تمام زیرساخت‌ها برای CNG فراهم شده ولی در رابطه با LPG این چنین نیست. سوخت مایعی که در خودروها تحت عنوان LPG مصرف می شود در حقیقت برای مصارف خانگی است و چون جایگاه سوخت LPG نداریم استفاده از آن به این شکل به شدت خطرناک است. ما هر هفته یک حادثه در این زمینه داریم و بسیاری از افراد جان خود را سر استفاده از همین سوخت، از دست داده‌اند.
وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر هیچ آماری از تبدیل غیرمجاز خودروها به گازسوز وجود ندارد و همه به صورت تقریبی است. این خودروها مرتبا در جایگاه های CNG سوخت گیری می کنند و قرار بود با هوشمندسازی جایگاه ها که با هدف ارتقاء سطح ایمنی جایگاه های CNG بود، جلوی سوخت گیری خودروهای گازسوز غیرمجاز گرفته شود، اما هوشمندسازی جایگاه ها از هدف اصلی خود که همان ارتقاء سطح ایمنی جایگاه و خودروهای گازسوز بود، فراتر رفته و موضوعات غیر مرتبطی به آن اضافه شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد