موضوعات داغ

پس از قانونی شدن مصرف ماریجوانا تصادفات مرگبار مرتبط با آن افزایش یافته است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کاملا مشخص است رانندگی یک خودرو تحت تاثیر هر چیزی کار اشتباهی است. این شامل افراد غرغرو کنار شما هم می‌شود که احساس می‌کنند آهسته رانندگی می‌کنید، یا دوست پرحرف شما که می‌خواهد تیک‌آف بکشید. اما پژوهشی جدید درباره ماریجوانا و قانونی شدن مصرف آن در برخی از ایالت‌های آمریکا نشان می‌دهد این ماده مخدر قطعا روی رانندگی تاثیر منفی دارد.
این پژوهش در ایالت واشنگتن انجام شد، جایی که سال ۲۰۱۲ استفاده تفریحی ماریجوانا آزاد شد. در این تحقیق، تصادفات مرگبار در این ایالت طی ۱۰ سال یعنی ۵ سال قبل و ۵ سال بعد از قانونی شدن ماریجوانا بررسی شدند. طی این پژوهش مشخص شد تعداد رانندگان تحت تاثیر تتراهیدروکانابینول افزایش یافته‌اند. این همان ماده اصلی در ماریجوانا است که باعث بروز تاثیرات روانی آن می‌شود.
ماده تتراهیدروکانابینول قبل از سال ۲۰۱۳ در ۸.۸٪ از رانندگانی که در تصادفات مرگبار حضور داشته‌اند مشاهده شده است. پس از قانونی شدن ماریجوانا، این رقم به ۱۸٪ افزایش یافته است. قبل از قانونی شدن ماریجوانا، به طور متوسط ۵۶ راننده تحت تاثیر این ماده قرار داشتند. این رقم پس از قانونی شدن به ۱۳۰ راننده افزایش پیدا کرده است. البته این پژوهش ادعا نمی‌کند دلیل وقوع این تصادفات ماریجوانا بوده، بلکه فقط نشان می‌دهد تعداد رانندگان تحت تاثیر این ماده مخدر افزایش یافته است.
هم‌اکنون استفاده از ماریجوانا به صورت تفریحی در ۱۱ ایالت قانونی شده است و طی سال‌های آینده این مقدار افزایش خواهد یافت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/14
یعنی چی مصرف مواد مخدر در ایالات متحده آمریکا قانونی آزاد هستش خاک بر سر کسی یا کسانی که این قانون کثیف را تصویب کرده حالا هم با این فاجعه ای که اتفاق افتاده مسئولان کنگره ایالتی باید اون شخص یا اشخاصی که این آزادی مواد مخذر را گذاشتند را مجازات کنند