موضوعات داغ

تامین قطعات خودروهای چینی به سختی صورت می گیرد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
این روزها با افزایش قیمت بسیاری از قطعات خودرو، نمونه های تقلبی در بازار بیشتر شده است و صاحبان خودروها برای تامین برخی از قطعات خودروی خود به مشکل خورده اند. همچنین افزایش قیمت و کمبود قطعات در کنار نمونه های تقلبی بر این مشکلات افزوده است. رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران در اینباره می گوید که تقلب در قطعات همچنان مثل گذشته وجود دارد و در این میان روغن موتور و فیلتر‌ها بیشتر مورد توجه متقلبان هستند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، علیرضا نیک آئین درباره وضعیت تامین قطعات در بازار اظهار داشت: خودروهای داخلی هیچ مشکلی برای تامین قطعات خود ندارند، اما شرایط برای خودروهای وارداتی متفاوت است. تامین قطعات الکترونیکی خودروهای وارداتی در برخی اوقات مشکل است، اما به طور کلی نسبت به مصرف برای خودروهای وارداتی قطعات موجود است.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران در ادامه درباره تامین قطعات خودروهای چینی گفت: در مورد تامین قطعات خودروهای چینی به دلیل تنوع زیاد و عدم دسترسی به اطلاعات فنی و مشخصاتی، تامین قطعات به سختی صورت می گیرد. در حال حاضر انحصار در اختیار عده ای خاص بوده و نمایندگی هایی که خودروها را به بازار آورده اند اطلاعات خوبی ندارند. بازار توسط خودروهای چینی احاطه شده و ما باید به گونه ای این شرایط را مدیریت کنیم که بتوانیم قطعات مورد نیاز را تامین کنیم.
وی در ادامه در مورد قیمت قطعات بیان داشت: قیمت قطعات رو به بالاست و با هر تغییر نرخ ارز یک پله به سمت جلو حرکت می کند. تا چند ماه قبل قیمت ارز حدود ۱۱ هزار تومان بود و امروز به حدود ۱۴ هزار تومان رسیده و مسلما با تغییر قیمت مواجه می شویم که این موارد دیگر به تاجر مربوط نمی‌شود. لازم به ذکر است قطعاتی که در بازار وجود دارد اکثرا از داخل تامین می شود، اما در رابطه با خودروهای وارداتی اکثر از خارج واردات صورت می گیرد.
نیک آئین در پایان درباره کیفیت قطعات و وجود نمونه های تقلبی در بازار گفت: اکثر تولید قطعه سازان داخلی در اختیار خودروسازان قرار می گیرد، اما قطعات افترمارکت دارای کیفیت لازم نیستند. به نظر می رسد تامین قطعات بازار به کارخانجات کوچک تر محول شده است. همچنین با گران تر شدن قطعات، بازار تقلبی ها نیز گرم تر می شود. در مورد فیلتر و روغن موتورها نیز نمونه های تقلبی به شدت در بازار افزایش یافته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/14
کلا بازار شده "انحصار در اختیار عده ای خاص".