موضوعات داغ

هزینه گازسوز کردن پراید چقدر است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، بسیاری از مردم به فکر گازسوز کردن خودروی خود افتادند و بازار خودروهای گازسوز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. در همین راستا قیمت کیت و مخزن CNG افزایش پیدا کرد و قیمت خودروهای دوگانه سوز سیر صعودی به خود گرفت. رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG می گویند که هزینه گازسوز کردن خودرو نسبت به قبل از سهمیه بندی بنزین حدود سه برابر شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، محسن جوهری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG درباره افزایش هزینه های دوگانه سوز کردن اظهار داشت: هزینه گازسوز کردن خودروها پس از سهمیه بندی بنزین افزایش یافته و به نوعی یک بازار سیاه ایجاد شده است. می توان گفت هزینه های گازسوز کردن خودرو نسبت به قبل از سهمیه بندی بنزین تقریبا سه برابر شده و این افزایش بیشتر به کمبود کیت و مخزن در کشور است.
وی در ادامه افزود: ظرفیت تولید مخازن در کشور وجود دارد، اما با توجه به عدم برنامه ریزی در این حوزه قبل از افزایش قیمت بنزین و حل نشدن مشکلات سازندگان و نداشتن موارد اولیه، بسیاری از آن ها در سال های اخیر با رکود سنگین مواجه شده و برخی نیز تعطیل شدند. همچنین برخی سازندگان نیز به دنبال تامین مواد اولیه (لوله های بدون درز) از چین هستند که با توجه به فرآیند خرید و حمل به کشور، زمان بر خواهد بود.
جوهری در ادامه در مورد نرخ مصوب گازسوز کردن خودرو گفت: نرخ مصوب برای پراید 2 میلیون و 700 هزار تومان است که متاسفانه رعایت نمی شود و از متقاضیان حدود 5 میلیون و 700 هزار تومان گرفته می شود.
در جدول زیر گزارش نرخ های مصوب اعلام شده برای تبدیل انواع خودروهای داخلی به گازسوز آورده شده است. بر اساس این نرخ ها مشخص می شود که قیمت ها مصوب به درستی رعایت نمی شود و برای گازسوز کردن خودرو تقریبا باید سه برابر هزینه مصوب پرداخت کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/3
با سلام.بنده یک جانباز بدبخت و بیچاره این مملکتم با پای مصنوعی و هزار درد دیگر در تپسی کار میکنم.بیست لیتر بنزین که میشود شصت هزار تومان خودم را بکشم شاید بتوانم ۱۲۰هزار کار کنم.کمیسیون و خرج بالای ماشین و...خلاصه شدم حمال مفت.چندین روز است نتوانستم شانه ای تخم مرغ بگیرم.پیش زن و بچه شرمنده ام به کنار میگویم چرا رفتم آن‌زمان جنگ تا ناقص بشم و این بشه زندگیم.حتی حاضرم با قرض و ...سه ملیون جور کنم برای گاز سوز کردن این پراید قراضه.که شده چند برابر گاز سوز کردن خودرو.ما جنگیدیم عده ای چاپیدند و میچاپند.اتحاد ملی هم نداریم تا بریم با هم جایی معترض بشیم.به خداوند پاک سوگند پول آمپول های که باید برای جلوگیری از چرک کردن جای ترکش های بدنم تزریق کنم را ندارم.خداوندا مرگی برسان تا از این زندگی خفت بار راحت بشم.اشتباه کردیم رفتیم برای دفاع از وطن نگو دشمنان واقعی داخل کشور نشسته اند.یک گاز را هم که حاضریم تا سه ملیونش را بدهیم از ما دریغ میکنند.مملکت روی گاز.نمیدونم دیگه چی بگم.بغض توانم را بریده.بس است دیگر این زندگی ذلت بار...علی باقی