موضوعات داغ

شاسی بلند S7 ، بزرگ ترین عضو خانواده جک در بازار

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سال 2017 میلادی، کمپانی خودروسازی جک بزرگ ترین عضو خانواده شاسی بلندهای خود، و همچنین پرچم دار جدید شاسی بلندهای خود را با کد S7 معرفی کرد و توانست در همان سال اول موفق به فروش 14 هزار و 539 دستگاه در سراسر کشور چین شود، اما این شرایط برای جک S7 پایدار نبود و با کاهش فروش خودرو در سال جدید، شرکت سازنده مجبور به طراحی و ساخت زودهنگام نسخه فیس لیفت آن در سال 2018 میلادی شد تا با پیشرفت های حاصل شده در چهره اتومبیل و همچنین برخی از تجهیزات داخل کابین، بتواند بار دیگر مشتریان خود را ترغیب به خرید شاسی بلند سایز بزرگ جک S7 کند و برای اینکه سبد فروش خود را گسترده تر کند، چندی پیش اقدام به معرفی نسخه جانبی این خودرو با پسوند Pro کرد که در ظاهر خود پیشرفت های چشمگیری داشته و در تمامی نقاط خود با تغییرات ظاهری همراه بوده است. حال امروز در خودروبانک سعی داریم به سراغ بزرگ ترین عضو خانواده شاسی بلندهای جک رفته و مروری کوتاه بر روی ویژگی های شاسی بلند جوان جک داشته باشیم.
قبل از پرداختن به جزییات خودرو، باید گفت که مشتریان جک S7 در کشور چین، انتخاب های مختلفی براساس آپشن های بکار رفته در اتومبیل خواهند داشت و با پرداخت هزینه 109 هزار و 800 یوان، می توانند نسخه پایه اتومبیل را خریداری کنند که با تبدیل آن به واحدهای بین المللی، می توان به محدوده قیمت حدودا 15 هزار و 810 دلاری برای نسخه پایه اتومبیل اشاره داشت، ولی اگر فول ترین شاسی بلند خانواده جک را می خواهید، لازم است که شما هزینه 139 هزار و 800 یوان را پرداخت کنید که معادل آن تقریبا 20 هزار و 130 دلار خواهد بود.

جک S7

جک S7


طراحی ظاهری، بدون شک یکی از نقات قوت این خودرو و تاثیرگذار در انتخاب مشتریان خواهد بود که مولفه های آن در قسمت جلو به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک هماهنگی مثال زدنی ایجاد کرده است. در قسمت جلو می توانیم فاکتورهای دیگر محصولات شرکت خودروسازی جک را با چاشنی خلاقیت در شاسی بلند S7 پیدا کنیم، به طوری که جلوپنجره اتومبیل پیش از این هم در خودروی کراس اوور نام آشنای جک S3 دیده شده است و حالا به خودروی شاسی بلند جک S7 آمده تا تکمیل کننده چهره بی نظیر آن باشید. برای جذابیت بیشتر چهره نیز دو طرف اتومبیل در قسمت گلگیرهای آن برجسته ساخته شده تا چهره اخم کرده اتومبیل به جذابیت بیشتر آن کمک کند.
برخلاف قسمت جلو، در عقب طراحی چندان جالبی نخواهیم دید و بویژه اینکه در نگاه اول، طراحی عقب تویوتا راوفور در ذهنمان مجسم خواهد شد. این خودرو در قسمت عقب سعی کرده یک طراحی سنگین و مطابق با خودروهای شاسی بلند سایز بزرگ داشته باشد، اما طراحان موفق به هماهنگ کردن مولفه های آن با یکدیگر نشده اند و همین موضوع زیبایی آن را تحت تاثیر قرار داده است تا نتواند زیبایی قسمت جلو را در قسمت عقب تکرار کند.
بهتر از طراحی ظاهری، طراحی داخل کابین خواهد بود که حال و هوای ماشین های پیشرفته اروپایی را تداعی می کند و شما را در محیطی شبیه به محصولات مرسدس بنز قرار می دهد. در داخل کابین درست همانند محصولات مرسدس بنز، خروجی های گردی شکل سیستم تهویه مطبوع اتاق در نظر گرفته شده که تنها در قسمت مرکزی آن می توانیم شاهد چهار خروجی مجزای سیستم تهویه مطبوع اتاق باشیم. در مقابل راننده، غربیلک فرمان اسپرت و همچنین یک صفحه نمایشگر کاملا دیجیتالی قرار گرفته است که با معرفی نسخه فیس لیفت اتومبیل در سال 2018 میلادی، با پیشرفت های چشمگیری همراه بوده است. کنسول مرکزی تا حد امکان ساده طراحی شده و در قسمت بالای آن یک صفحه نمایشگر 12.3 اینچی لمسی با امکانات فراوان قرار گرفته است و کلیدهای عملکردی آن به کنسول وسط و به قسمت جلوی اهرم تعویض دنده منتقل شده است.

جک S7

جک S7



در بخش فنی، جک S7 سال 2017 میلادی با دو پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژر معرفی شد که به ترتیب حجم سیلندر 1.5 لیتری و 2 لیتری داشته و مطابق با استانداردهای یورو 6 ساخته شده اند، هرچند با بررسی نسخه 2019 اتومبیل، تنها شاهد پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر در مشخصات آن هستیم که می تواند به معنی حذف پیشرانه 2 لیتری از سبد خرید مشتریان باشد که می توانست خروجی قدرت و گشتاور بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار دهد که در ادامه مروری کوتاه بر روی این نسخه هم خواهیم داشت.
با خرید جک S7 مجهز به پیشرانه توربوشارژر 1.5 لیتری، مشتریان امکان دریافت 174 اسب بخار قدرت در دور موتور 4850 الی 5500 دور بر دقیقه خواهند داشت و همچنین حداکثر خروجی گشتاور آنان به رقم 251 نیوتن متری در دور موتور 1500 الی 4500 دور بر دقیقه خواهد رسید که برای دریافت و انتقال این نیرو تنها به سمت چرخ های محرک جلو، از جعبه دنده های 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده می شود که بسته به انتخاب مشتریان بر روی اتومبیل نصب خواهد شد. این درحالیست که پیش از این مشتریان با امکان انتخاب پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر، می توانستند خروجی قدرت 190 اسب بخاری در دور موتور 5000 و یا حداکثر گشتاور 300 نیوتن متری در محدوده 1800 الی 4000 دور بردقیقه داشته باشند .
با انتخاب جعبه دنده دستی برای پیشرانه 1.5 لیتری، شرکت سازنده مدعی است که می توانید مصرف سوخت 10.1 لیتری در کارکرد شهری، مصرف سوخت 7.2 لیتری در بزرگراه و یا مصرف سوخت ترکیبی 8.4 لیتری به ازای کارکرد صد کیلومتری داشته باشید، درحالی که انتخاب جعبه دنده خودکار مصرف سوخت اتومبیل را افزایش داده و به 10.4 لیتر در کارکرد شهری، حدود 7.5 لیتر در کارکرد بزرگراه و در نهایت به مصرف سوخت ترکیبی 8.6 لیتر به ازای کارکرد 100 کیلومتر افزایش می دهد.

جک S7

جک S7


تفاوتی ندارد که شما کدامیک از مدل های در دسترس را انتخاب کنید، زیرا تمامی نسخه های جک S7 در یک چهارچوب هم اندازه ساخته شده اند که طول کلی آن به 4790 میلی متر، عرض آن به 1900 میلی متر، ارتفاع آن به 1760 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور آن به عدد 2750 میلی متری خواهد رسید که در نسخه های دو ردیف صندلی (5 سرنشین) و سه ردیف صندلی (7 سرنشین) به مشتریان عرضه می شود. باتوجه به این ابعاد و اندازه، مشتریان می توانند حداقل حجم فضای بار 960 لیتری در حالت استاندارد صندلی ها داشته باشند و با جمع کردن صندلی های عقب، می توان این حجم فضای بار را به حداکثر 1358 لیتر افزایش داد.
برای راحتی بیشتر سرنشینان، شرکت سازنده بر روی چرخ های جلو از سیستم تعلیق مستقل مکفرسون استفاده کرده است و سیستم تعلیق عقب آن را مولتی لینک انتخاب کرده تا راحتی سرنشینان داخل کابین را تضمین کند. فارغ از نسخه های انتخاب شده، بر روی تمامی مدل ها می توانید سیستم ترمز دیسکی بر روی چرخ های جلو و عقب خود داشته باشید. علاوه بر این، تمامی نسخه ها چه با گیربکس دستی و چه با گیربکس اتوماتیک، مجهز به سیستم ترمز پارک الکترونیکی خواهند بود.
فناوری های مدرن نقش مهمی در افزایش ایمنی جک S7 ایفا خواهند کرد و برهمین اساس، شرکت سازنده سعی کرده است تا جدیدترین تجهیزات ایمنی و کمک راننده را در شاسی بلند خود بکار گیرد، تجهیزات مهمی از جمله سیستم ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری خودرو، ترمز هیدرولیکی کمکی، سیستم کمک حرکتی در سربالایی و یا کنترل حرکت در سرپایینی، سیستم جلوگیری از هرزگردی چرخ های محرک و برخی تجهیزات استاندارد دیگر را می توانیم حتی در نسخه های پایه اتومبیل پیدا کرد و با کمی هزینه بیشتر، می توان به اتومبیل خود سیستم های پیشرفته تری از جمله ترمز اضطراری هوشمند، سیستم هشدار نقاط کور، کاهش فاصله مجاز تا خودروی روبرو و یا حتی سیستم هشدار خروج از جاده را اضافه کرد تا با خیال راحت تری بتوان از شاسی بلند جک S7 استفاده کرد.

جک S7 پرو

جک S7 پرو


فارغ از نسخه های استاندارد که مورد بررسی قرار دادیم، شرکت خودروسازی JAC چندی پیش اقدام به معرفی نسخه "Pro" از بزرگ ترین عضو خانواده خود کرد که در ظاهر تفاوت های چشمگیری با نسخه های استاندارد این اتومبیل دارد. در این مورد، طراحان چراغ های کشیده و باریک در قسمت جلو نصب کرده، جلوپنجره آن را به کلی تغییر داده و از الگوهای کرومی در داخل آن استفاده کرده و همچنین در اطراف سپر اتومبیل دو ورودی بزرگ هوا تعبیه شده است تا این خودرو تفاوت بسیار زیادی با نسخه اصلی خود داشته باشد. این خودرو با طول 4776 میلی متری ساخته شده است که نسبت به نسخه اصلی جک S7 نزدیک به 14 میلی متر طول کمتری دارد، اما دیگر ابعاد اتومبیل مثل عرض 1900 میلی متری، ارتفاع 1760 میلی متر و یا حتی فاصله بین دو محور 2750 میلی متری اتومبیل دست نخورده باقی مانده است.
در بخش فنی این نسخه هم از موتور چهار سیلندر توربوشارژر 1.5 لیتری استفاده شده است که حداکثر 174 اسب بخار قدرت و نزدیک به 251 نیوتن متر گشتاور دارد و درست همانند نسخه استاندارد، نیروی خود را با کمک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ ها ارسال می کند تا تنها تفاوت این خودرو با نسخه استاندارد، همان تغییرات بدنه آن باشد که در رابطه با آن صحبت کردیم. نسخه جدید S7 Pro به زودی وارد بازار چین خواهد شد و سپس به عنوان پرچمدار محصولات این شرکت عازم کشور روسیه می شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/15
طراحی بیرونیش چندان قشنگ نیست و مقداری قدیمی و حتی کپی کاری هست ولی از طراحی داخلیش خوشم اومد.