موضوعات داغ

پژو 207i با سقف شیشه‌ای توسط ایران خودرو رونمایی شد؛ + عکس و تغییرات

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
گروه صنعتی ایران‌خودرو همزمان با راه‌اندازی خط تولید آزمایشی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، سایر محصولات جدید خود را برای نخستین‌بار به صورت رسمی معرفی کرد. بر این اساس محصول پژو 207i با سقف شیشه‌ای، پس از گذشت یکسال به صورت رسمی در این مراسم معرفی شد. ایران‌خودرو سال دی ماه سال گذشته برای نخستین‌بار پژو 207i با سقف شیشه‌ای را در نمایشگاه خودرو تهران 97 به نمایش عمومی در آورد. پس از آن گمانه‌زنی‌ها در خصوص تولید و عرضه این محصول به بازار ایجاد شد. تا اینکه به تازگی این شرکت با آغاز پیش فروش در قالب طرح مشارکت در تولید، از عرضه این خودرو در سال 1400 خبر داده است.
پژو 207i یکی از محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو است که اوایل دهه 90 وارد خط تولید این شرکت شد، اما به دلیل آغاز تحریم‌های بین‌المللی شاهد توقف تولید این هاچ‌بک جوان‌پسند بودیم. سرانجام پس از گذشت چندسال، شاهد آغاز مجدد این خودرو در قالب نسخه فیس‌لیفت شده بودیم که با استقبال خوبی از سوی بازار همراه شد. همین استقبال سبب شد تا ایران‌خودرو با عرضه نسخه صندوقدار آن به سهم‌خواهی از بازار سدان‌های داخلی بپردازد. همچنین موفقیت پژو 207i بار دیگر مدیران این شرکت را مجاب به تجهیز این محصول کرد. از همین رو شاهد اضافه شدن سقف شیشه‌ای به نسخه هاچ‌بک و صندوقدار آن هستیم.

پژو 207i با سقف شیشه‌ای

پژو 207i با سقف شیشه‌ای

ایران‌خودرو با توجه به سبک کمپانی پژو در محصولاتی چون ۲۰۰۸ و ۲۰۸ از نصب سقف شیشه‌ای بازشو خودداری کرده و تنها روی ۲۰۷i هاچ‌بک و صندوقدار سقف شیشه‌ای ثابت را قرار داده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که پژو در سال‌های گذشته نسخه‌ای خاص از پژو 206 را با سقف نیمه شیشه‌ای بازشو معرفی کرده بود. یکی از نکاتی که در این خودرو مشاهده می‌شود، سایه‌بانی است که باید به صورت دستی باز و بسته شود. این در حالی است که بسیاری از خودروهایی که دارای سقف شیشه‌ای هستند، قابلیت برقی باز و بسته شدن سایه‌بان را دارا هستند.
پژو 207i جدید با سقف شیشه‌ای در سایر بخش‌ها هیچ تغییری به خود ندیده و با همان لیست امکانات رفاهی به بازار عرضه خواهد شد. همچنین این خودرو در بخش مشخصات فنی نیز مانند گذشته با همان پیشرانه TU5 به بازار عرضه خواهد شد. شایان ذکر است با توجه به دستیابی ایران‌خودرو به فناوری تولید پیشرانه‌ با استاندارد آلایندگی یورو 5، این خودرو نیز با پیشرانه TU5 با استاندارد آلایندگی یورو 5 به بازار عرضه خواهد شد.
لازم به ذکر است قیمت نهایی این محصول تاکنون اعلام نشده است، اما این شرکت در زمان پیش فروش مشارکت در تولید، ودیعه 47 میلیون و 500 هزار تومانی را از مشتریان خود دریافت کرده است. همچنین موعد تحویل این خودرو تابستان 1400 اعلام شده است. بر این اساس قیمت نهایی این خودرو در ان زمان همزمان با صدور دعوتنامه اعلام خواهد شد.
یادآور می‌شود این محصول از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم دقیق 1587 سی‌سی بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 110 اسب‌بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 142 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه را دارد. این نیرو توسط یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌‌شود.

پژو 207i با سقف شیشه‌ای

پژو 207i با سقف شیشه‌ای

از جمله امکانات رفاهی و آپشن‌های آن می‌توان به مواردی از قبیل 2 کیسه هوای سرنشین و راننده، قفل مركزی با سوییچ كنترل از راه دور رادیویی، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، كمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، نمایشگر لمسی 7 اینچی با قابلیت پخش دی‌وی‌دی، سیستم رهیاب GPS و نمایش تصویر دوربین دید عقب، سنسور فاصله سنج عقب، کروزکنترل و آینه‌های برقی جانبی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیك HVAC، سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌كن با سرعت خودرو، دماسنج محیط خارج، پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه و چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریك اشاره کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/17
سلام
مشخص نشد بالاخره فرمان برقی روش میذارن یا نه؟
1398/11/17
برای عید یه چندتا خودرو بیارید, ویژه برنامه ای چیزی بزنید, درگ ها و ویدیوهای آموزشی هم خوب بودند اگه ادامه دار باشند