موضوعات داغ

اولین سری از خودروهای آتش‌نشانی ایران خودرو دیزل به شرکت فرودگاه‌ها تحویل داده شد

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
صبح امروز شنبه نوزدهم بهمن‌ماه 98، طی مراسمی با حضور مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، نخستین سری از خودروهای آتش‌نشانی جدی ایران‌خودرو دیزل تحویل داده شد. ایران‌خودرو دیزل اولین شرکتی است که آمادگی خود را در زمینه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده تجاری اعلام کرده است. بر این اساس فعالیت جدید این شرکت معطوف به سفارشی‌سازی و تجهیز این دسته از خودروها می‌شود که در این راستا شاهد تولید انواع خودروهای آتش‌نشانی با کاربری شهری و فرودگاهی هستیم.
لازم به ذکر است که ایران‌خودرو طبق توافقات صورت گرفته متعهد شده است که طی هفته‌های آتی چندین دستگاه دیگر از خودروهای آتش‌نشانی را به شرکت فرودگاه‌ها تحویل دهد. پیش از این مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با در اختیار قرار دادن شاسی و خودرو ولوو FH460 به ایران‌خودرو دیزل، خواستار تولید و عرضه خودروهای آتش‌نشانی استاندارد جهت کاربری فرودگاهی شده بود.
طبق قوانین و استانداردهای جدید جهانی، خودروهای آتش‌نشانی می‌بایست قادر به دستیابی به سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در کمتر از 30 ثانیه باشند. این در حالی است که ظرفیت مخزن حمل آب و کف آن‌ها نیز باید به‌2ورت کاملا پر باشد. به همین خاطر برخی از نمونه‌های تولید شده توسط ایران‌خودرو دیزل دارای دو پیشرانه بنزینی هستند. همچنین قدرت آب‌پاشی این خودروها از پیشرانه خودرو تامین خواهد شد که توانایی پرتاب آب با سرعت بیش از 30 کیلومتر در ساعت را دارد. از این رو در این مراسم به‌صورت نمادین شاهد اجرای عملیات آب‌پاشی توسط این خودروها بودیم. یکی دیگر از خودروهای تولیدی ایران‌خودرو دیزل، به پیشرانه دیزلی مجهز بوده که قادر است با سرعت 90 کیلوکتر بر ساعت عملیات آب‌پاشی را انجام دهد.

خودروهای آتش‌نشانی

خودروهای آتش‌نشانی

محمد زالی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل در این مراسم با اشاره به توانمندی این شرکت در حوزه تولید و تجهیز خودروهای تجاری، ون، اتوبوس و مینی‌بوس تاکید کرد: در صورتی که دولت حمایت کافی در زمینه پوشش مالی هزینه‌ها و همچنین اعتماد لازم به ما را داشته باشند، ایران‌خودرو دیزل از توانمندی کافی برای تامین بخش مهمی از نیاز کشور در حوزه خودروهای تجاری برخوردار است.
وی در ادامه به موضوع تولید انواع خودرو با کاربری‌های مختلف در این شرکت پرداخت و با توجه به مراسم رونمایی و تحویل 2 دستگاه خودرو آتش‌نشانی با کاربری فرودگاهی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، افزود: ایران‌خودرو دیزل این امکان را دارد که انواع خودروهای تجاری با کاربری‌های مختلف در حوزه ناوبری فرودگاهی، بنادر و راه آهن و جاده‌ای را در کشور تامین کند.
در ادامه این مراسم وزیر راه و شهرسازی از بخش‌های مختلف این کارخانه به‌خصوص بخش نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل شهری بازدید کرد. همچنین وی در خلال بازدید از سالن اصلی و بررسی محصولات و دستاوردهای داخلی‌سازی شده این شرکت، وعده همکاری بیشتر و همه‌جانبه با گروه صنعتی ایران‌خودرو را برای ارتقای خودروهای موجود در جاده‌های کشور داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد