موضوعات داغ

آیا واردات خودروهای هیبریدی در سال آینده آزاد می شود؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رئیس واردکنندگان خودرو درباره احتمال آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی در سال 99 اظهار داشت که با اجرایی شدن مصوبه مجلس درباره معافیت خودروهای هیبریدی از تعرفه واردات، این احتمال وجود دارد که در سال آینده واردات خودروهای هیبریدی به کشور آزاد شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، اردیبهشت امسال بود که به علت ممنوعیت واردات خودرو، قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به صورت نجومی افزایش پیدا کرد. اکنون شاهد اتفاقات اردیبهشت ماه در حوزه قیمتی در بهمن ماه سال جاری هستیم و قیمت ها روز به روز در حال افزایش هستند.
اوایل مهرماه نیز حسین مدرسی خیابانی معاون وزیر صمت در امور بین الملل از احتمال آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی خبر داد. البته این خبر توسط برخی رسانه ها تکذیب شد، اما به دلیل افزایش قیمت چشمگیر و نجومی خودروهای داخلی و نارضایتی مصرف کنندگان، طرح واردات خودروهای هیبریدی در دستور قرار گرفته و در چند روز آینده تصمیمات مهمی در این حوزه گرفته خواهد شد.
به واردات خودروهای هیبریدی امیدواریم
در همین حال رئیس واردکنندگان خودرو در واکنش به احتمال آزادسازی خودروهای هیبریدی در سال 99 گفت: مجلس نسبت به این موضوع نظر مساعدی دارد، اما در نهایت باید منتظر نظر دولت بود. اینکه سیاست وزارت صمت در برابر واردات خودروهای هیبریدی چیست؟ و در نهایت رئیس کل بانک مرکزی نسبت به آزادسازی واردات خودروها چه موضعی خواهد گرفت؟ این ها معماهایی است که هنوز در ادامه مسیر حل نشده است.
همچنین کورش مرشد سلوک نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو نیز در این خصوص اظهار داشت: واردکنندگان خودرو نسبت به واردات خودروهای هیبریدی در سال آینده امیدوار هستند. دولت نیز به نظر می رسد به دلیل آلودگی هوا و سعی در کاهش آن و افزایش این روزهای قیمت خودروها، نظر مساعدی نسبت به آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی داشته باشد. اگر بانک مرکزی ارز کافی برای واردات این خودروها اختصاص دهد، ممکن است در گام نخست در سه ماه ابتدایی سال آینده واردات خودروهای هیبریدی آزاد شود.
وی در ادامه بیان داشت: این اقدام دولت می تواند آب باریکه ای برای شرکت های واردکننده خودرو باشد تا فعالان این حوزه بتوانند در سال آینده خدمات پس از فروش خود را حفظ کنند. از طرفی این کار به سود مردم خواهد بود، زیرا هم فرهنگ استفاده از خودروهای هیبریدی در بین مردم جا خواهد افتاد و هم به بحث های زیست محیطی و کاهش قیمت خودرو کمک خواهد کرد.


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/25
امیدوارم این اقدام صورت بگیره
بالاخره یکم حس کنیم که مجلس هم میتونه حداقل نقش کمرنگی در کشور داشته باشه.
این کار هم قیمت خودرو رو متعادل میکنه و هم اقدامیه کاملا منطقی و اصولی
جون مردم به لب اومد از گرونی خودرو
اینروزا دیگه ن دست کارمند به ماشین میرسه ن بازاری ، چه برسه به قشر کارگر و ضعیف مملکت
درحالی که کل دنیا با حقوق متوسط یک سال میشه یک ماشین استاندارد بالای بیست هزار دلار خرید مثلا تویوتا کرولا
اونم با قسط های چند ساله که اصلا طرف حس نمیکنه داره پول ماشین میده..
حالا ملت ما باید چند سال کار کنن تا قوطی حلبی هایی مثل پراید و پژو گیرشون بیاد…
و چندی بعد با یه تصادف ساده جونشونو تو اون تابوت مرگ به راحتی از دست بدن..
بی عدالتی تا چه حد؟
مسئولین گرام ، خواهشا کمی به فکر باشید…
1398/11/25
مطمین باشید که هرنوع طرح،برنامه،راهکارو... که منفعت مردم رو تامین کنه محاله ممکنه اجرایی بشه.مردم ایران با اینهمه ثروت و منابع محکوم هستند که داخل پراید متولد،ازدواج،زندگی و کار کنن و داخل پراید هم بمیرند.باتشکر
1398/11/27
واردات خودروهای روز دنیا تنها راه نجات مردم از کشته شدن تو هوای آلوده و جاده های غیر ایمنو غیر استاندارد هستش ، جون مردم ارزش داره .............