موضوعات داغ

نگاهی به قیمت کشنده در بازار آزاد، فوران نجومی + جدول قیمت بهمن ماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در طی ماه های گذشته شاهد افزایش نجومی قیمت کشنده در بازار آزاد بودیم که همگام با افزایش قیمت خودرو در سایر بخش‌های بازار رخ داد، هرچند کمتر کسی به آن توجه کرد. تولید خودروهای سنگین از زمان بازگشت تحریم‌های خودروسازی به شدت کاهش یافته و کشنده‌های وارداتی زیادی نیز در بازار دیده نشده‌اند. همین مورد موجب شده تا قیمت کشنده در بازار به شدت افزایش یابد و خرید خودرو جدید یا تعویض آن را برای کامیون‌داران غیرممکن کند.
وجود تعداد زیادی از کامیون‌ها و کشنده‌های فرسوده همواره به عنوان معضلی بزرگ در صنعت خودرو کشور شناخته می‌شده است. دولت‌های مختلف بارها سعی کردند تا این ناوگان فرسوده عظیم را نوسازی کنند که تلاش آن‌ها در هر دوره با شکست روبرو شده است. کشنده‌های جذاب و قدرتمند ولوو، اسکانیا، رنو و ایویکو در سال‌های گذشته نتوانستند تا به خوبی جایگزین خودروهای فرسوده شوند و این وظیفه خطیر بر گردن کشنده‌های چینی مونتاژی افتاد که با تمرکز بر قیمت کمتر سعی در جلب رضایت مخاطبان داشتند.

کشنده البرز

کشنده البرز

تولید نزولی انواع خودروهای سنگین در کشور موجب شده تا شاهد ارایه رقم‌هایی جالب برای قیمت ماک و قیمت ولوو N10 باشیم که خودروهایی فرسوده محسوب می‌شوند. سایر خودروهای جدیدتر نظیر ولوو F12 ، اسکانیا سری G و R یا ولوو FH12 نیز به آرامی در حال فرسوده شدن هستند و نیاز به جایگزین دارند. در همین حین تولیدات خودروسازان داخلی که عمدتا شامل کشنده‌های چینی می‌شود، موفقیت آمیز نیست و قیمت کشنده البرز، C&C و فاو نیز آن‌ها را از محدوده خرید اکثریت خارج کرده است.
تاکنون طرح‌های گوناگونی برای کاهش قیمت کشنده در کشور ارایه شده که تازه‌ترین آن‌ها مربوط به واردات خودروهای اروپایی با کارکرد سه ساله و کمتر می‌شود. در این بین هر روز شاهد انتشار گزارشاتی از عدم تحویل خودروهای سنگین ثبت نامی به خریداران هستیم که انتقادات آن‌ها را در پی داشته است. در جدول زیر نگاهی به نرخ انواع کشنده از جمله قیمت اسکانیا ، قیمت ولوو و قیمت ایویکو داشته‌ایم که پیشنهاد می‌شود برای درک بهتر از شرایط بازار خودروهای سنگین، آن را مطالعه کنید.
نوعسال ساختکارکردقیمت
اویکو ۴۴۰1383دو میلیون کیلومتر950 میلیون تومان
اسکانیا R4201388500 هزار کیلومتر1250 میلیون تومان
کاوه1393460 هزار کیلومتر880 میلیون تومان
اسکانیا R5001397215 هزار کیلومتر2550 میلیون تومان
ولوو FH121383یک میلیون و 900 هزار کیلومتر1350 میلیون تومان
ولوو N101357بیست میلیون کیلومتر420 میلیون تومان
ولوو F121364پنج میلیون کیلومتر660 میلیون تومان
ایویکو 5401395هفتصد هزار کیلومتر2300 میلیون تومان
ولوو FH161387یک میلیون و سیصدهزار کیلومتر1800 میلیون تومان
البرز1388پنج میلیون کیلومتر450 میلیون تومان

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/27
با سلام ما ۲ماه پیش کشنده اکسور ۸۹رو فرختیم۹۵۰الان همون رو یک میلیلرد و چهارصد قیمت میزنن این ضرر رو کی میخواد جواب بده،الان با پولمون نصف همون ماشین هم نمیدن بهمون ،خدا رو خوص میاد،ما مردم بدبخت چه گناهی کردیم خدایی،زندگیمون مختل شده بخدا،بابام فشار خون پیدا کرده،حداقل یه فکری بکنید تو رو خدا،شما صدای ما باشید
1398/11/27
یعنی میشه امیدوار بود که قیمت کشنده پایین بیاد
اگر هم بحث واردات باشه اونم دست افراد خاص و مافیا هست و قیمت ها بالاتر هم میره
گناه ما چیه چرا کی جوابگو خواهد بود
1398/11/28
تا زمانی که دستهای پشت پرده در کار باشد بهتر از این نمیشه واقعا اجرای طرح نوسازی ناوگان اینقدر هم سخت نیست حتما نیاز نیست همه ناوگان فرسوده را در یک سال انجام بده بیاد سالی ده هزار تا ماشین را از ناوگان خارج کنه
1398/12/15
ما هم با هزار بدبختی خواستیم کامیونمون رو ارتقا بدیم
خداوکیلی از پارسال تا الان نتونستیم به قیمت کامیون خودمون که فروختیم برسیم و ۱۰ نوع وام گرفتیم بازم نمیتونیم هیچی بخریم
این مملکت بی مدیریت بی صاحب زندگی و جوانی رو ازمون گرفت هر روز بدتر از دیروز
آخه ماشینهای فرسوده چرا باید ۵۰۰ باشه چرا ۴۴۰ باید ۱۴۰۰ باشه
فلجمون کردن با این مدیریت