موضوعات داغ

ماجرای وجود آب در بنزین‌ چیست؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی تعدادی از هم وطنان از کم فروشی یا بی کیفیتی بنزین ارائه شده توسط جایگاه های سوخت گلایه دارند که کارشناسان این حوزه مدعی اند به طور متوسط ماهی ۳ تا ۴ بار بدون اطلاع قبلی هر جایگاه سوخت را بازرسی کرده و وزن مخصوص بنزین جایگاه را بررسی می کنند.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این بررسی ها وزن مخصوص بنزین با وزن درج شده در بارنامه بنزین مقایسه شده و در صورتی که عدد به دست آمده ۲ واحد کمتر یا بیشتر از عدد بارنامه باشد به معنی آلوده بوده بنزین است.
یکی دیگر از شایعاتی که در خصوص بنزین به گوش می رسد این است که جایگاه‌ها آب در بنزین می‌ریزد.
کارشناسان برای بررسی وجود آب در مخزن بنزین جایگاه کرم زرد رنگی را استفاده می‌کنند که در تماس با آب قرمز می‌شوند،اگر آب داخل بنزین باشد به دلیل سنگین بودن به پایین‌ترین سطح آن می‌رود. آن‌ها میله‌ای را به این کرم زرد آغشته می‌کنند و به انتهای مخزن می‌فرستند اگر کرم قرمز شود در مخزن بنزین آب وجود دارد.
گفته می شود بازرسان با استفاده از دوربین‌های موجود در جایگاه میتوانند تخلفات مربوط به کم فروشی بنزین را بررسی کنند.
به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن یک راننده تاکسی فرودگاه امام‌تهران مدعی شده در آزادراه تهران-قم، ۶۰لیتر بنزین زده که ۴۰لیترش آب بوده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/30
به خدا قسم هیچ غلطی اینا نمیکنند و فقط زر میزنند ماشین که 40 لیتر باکش جا نداره چه طوری موقعی که 120 کیلومتر مانده به بنزین موقعی که میرود و بنزین میزند باید 40 لیتر بزنه این یعنی یا بنزین هوا داره یا آب داره